شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مدیرعامل شرکت آذرآب اراک بازداشت شد

 

مدیرعامل شرکت آذرآب اراک با دستور مقام قضایی از سوی پلیس استان احضار و بازداشت شد.

کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اتفاقات رخ داده برای کارگران شرکت آذرآب اراک گفت: با حکم مقام قضائی روز گذشته مدیرعامل این شرکت از سوی پلیس احضار و بازداشت شد.

در ادامه اعتراضات صنفی کارگران دو کارخانه آذرآب و هپکو، شماری از کارگران این دو واحد صنعتی صبح روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور در نقاط جداگانه شهر اراک تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، سه روز پی درپی است که کارگران دو کارخانه آذرآب و هپکو در مناطق مختلف این شهر در اقدامی جداگانه به صورت همزمان در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت مطالبات مزدی معوق خود، ورودی شهر اراک ابتدای جاده تهران و ریل راه آهن زیر پل شهید بختیاری  را مسدود کردند.

کارگران معترض کارخانه آذرآب  از مسئولان مربوطه تقاضای رسیدگی موثر به موضوع برطرف شدن مساله بدهی‌های بیمه‌ای و بانکی این واحد صنعتی و از سرگیری فعالیت‌های این کارخانه  را دارند.

عزیزی در  ادامه گفت: این فرد در بازداشت پلیس به سر می برد و علت بازداشت او، توسط مقامات قضائی اعلام می شود.

در همین رابطه ابوالفضل پوروفایی (مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی) در مورد دلیل بازداشت مدیرعامل کارخانه آذرآب می‌گوید: شب گذشته باخبر شدیم که مدیرعامل کارخانه آذرآب که یکی از عوامل ناآرامی‌های روزهای گذشته در استان بود؛ توسط بازداشت شده است.

او ادامه می‌دهد: پس از تجمع کارگران این کارخانه و رخ دادن اتفاقات ناگوار، مسئولان کارخانه حقوق 1 میلیون 800 هزار تومانی کارگران را واریز کردند در صورتی که قبل از اعتراضات کارگری هم می‌توانستند این مبلغ را واریز کنند. لذا چنین برداشت می‌شود که سوءمدیریت مدیرعامل باعث چنین پیش‌آمدهایی شده و امنیت استان را متزلزل کرده است.

این فعال کارگری در پایان گفت: در روزهای آینده جلسه هیات مدیره برای رسیدگی به مسائل کارگران برگزار می‌شود و در آن سرنوشت مدیرعامل این کارخانه نیز مشخص خواهد شد.

روز سه‌شنبه ۲۸شهریورو در پی تجمع کارگران شرکت آذرآب و هپکو در اراک، پلیس ضد‌ شورش ایران به کارگران معترض دو شرکت «هپکو» و «آذرآب» در اراک حمله و آنان را مورد ضرب و شتم قرار داد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More