شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مخالفت اعضای شورای شهر با استعفای شهردار تهران

 

اعضای شورای شهر تهران با استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران مخالفت کردند و رأی‌گیری درباره‌ی پذیرش استعفای او به روز یکشنبه ۱۹ فروردین موکول شد.

پس از آنکه محمدعلی نجفی با وجود اصرار اعضای شهر حاضر به پس گرفتن استعفای خود نشد، شورای شهر تهران صبح روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه داد که طی آن مقرر شد این موضوع در جلسه رسمی ۱۹ فروردین ماه با حضور شهردار مطرح شود و او دلایل استعفای خود را مطرح و رأی‌گیری نهایی صورت گیرد.

این درحالی‌ست که مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، از تاکید اعضای شورا بر ماندن نجفی خبر داده است.

الویری درباره‌ی مذاکرات انجام شده در این جلسه گفت که افرادی هستند که با وجود بیماری همچنان در مسئولیت‌های دولتی خود باقی مانده‌اند و استعفا دادن به‌ دلیل بیماری قابل پذیرش نیست.

او گفت که مصطفی سلیمی در صورت لزوم به‌ عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب خواهد شد.

سلیمی پیش از انتخاب شهردار کنونی نیز سرپرستی شهرداری تهران را به عهده داشت.

به گزارش ایسنا، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه اعضای شورای شهر با شهردار تهران تاکید کرد: «جلسه امروز اعضای شورای شهر که به صورت غیررسمی برگزار شد، یک جلسه هم‌اندیشی بود که طبیعتا مصوبه‌ای نیز نداشتیم».

وی در عین حال گفت که «عواملی به غیر از بیماری در استعفای وی نقش داشته و تنگناهایی نیز در این دوره وجود داشته است. اما مشخصا بیماری جدید ایشان علت استعفا است».

سخنگوی شورای شهر تهران، ضمن تاکید بر اینکه اعضا موافق استعفا نیستند، گفت: «تا زمانی که شورا استعفا را قبول نکند، موضوع استعفا جاری نیست و اگر شورا رأی منفی به استعفای نجفی بدهد، نجفی همچنان شهردار تهران خواهد بود».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More