شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محمدغرضی: برگزاری رفراندوم از سوی حکومت ایران «مضر» است

 

محمد غرضی، وزیر دولت سازندگی تاکید کرد درخواست برگزاری رفراندوم درصورتی‌که از ناحیه مردم باشد مفید است اما درصورتی‌که از سوی مقامات باشد، مضر است.

به گزارش اعتماد آنلاین، روز شنبه ۲۷ بهمن، محمد غرضی در مورد پیشنهاد حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران برای برگزاری رفراندوم گفت که قصد و هدف روحانی برای برگزاری رفراندوم این است که گروهی بر گروه دیگر غالب شود.

حسن روحانی در سخنرانی ۲۲ بهمن‌ماه پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی را مطرح کرد که تاکنون با واکنش‌های زیادی از سوی مقامات مختلف همراه بوده است.

 

  • رفراندوم گرفتارتان می‌کند

محمد غرضی تاکید کرد برخی‌ها تصور می‌کنند رفراندوم به گروه‌ها و احزاب کمک می‌کند اما واقعیت این است که آنها با رفراندوم می‌توانند بخشی از جامعه را با خود همراه کنند ولی تمام جامعه را نمی‌توانند لذا در تناقض قرار می‌گیرند و گرفتار می‌شوند.

پس از اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در ۲۲ بهمن‌ماه، مبنی‌بر لزوم مراجعه به آرای مستقیم مردم برای حل اختلاف‌های میان جناح‌های حکومت، ۱۵ چهره‌ی سرشناس سیاسی و مدنی ایران، در بیانیه‌ای مشترک، با تأکید بر اصلاح‌ناپذیری نظام جمهوری اسلامی، خواستار برگزاری رفراندومی با نظارت سازمان ملل برای رهایی از «مشکلات بنیادین» فعلی و تعیین نوع حکومت آینده‌ی ایران شدند.

 

  • علی مطهری: خامنه‌ای باید با رفراندوم موافقت کند

علی مطهری نماینده تهران در مجلس نیز در حاشیه نشست علنی روز ۲۸ بهمن‌ماه مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران به وعده برگزاری رفراندوم از سوی رئیس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: در مورد موضوعات مهم اگر دو سوم مجلس رای دهد و رهبری هم تایید کنند، امکان برگزاری رفراندوم وجود دارد اما فعلا ضرورتی برای رفراندوم نیست و نهایتاً این راهی است که قانون اساسی برای ما باز کرده اما اینکه امروز این کار لازم باشد برای من روشن نیست.

 

  • با رفراندوم قرار نیست نظام جمهوری اسلامی تغییر کند

حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار نیز در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» اعلام کرد قرار نیست با رفراندوم نظام جمهوری اسلامی تغییر کند.

احمد خاتمی امام جمعه‌ی موقت تهران اخیراً گفت: «می‌خواهند سفره اسلام و ولایت‌فقیه را با رفراندوم جمع کنند اما رؤیای ضدانقلاب در این زمینه هیچ‌گاه محقق نخواهد شد و اسلام و اهل‌بیت در این کشور ماندنی است».

دبیرکل حزب اسلامی کار در ادامه افزود: «ما اصلاح‌طلبان فکر می‌کنیم اگر اصلاحاتی در زمینه‌های مختلف صورت گیرد مردم کماکان از انقلاب و نظام دفاع خواهند کرد اما این اصلاحات لازمه ادامه و همراهی مردم با انقلاب است.»

 

  • گفته روحانی برای برگزاری رفراندوم برآیند خواست مردم است

به گزارش اعتمادآنلاین، جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران درباره بحث برگزاری رفراندوم با بیان اینکه پیشنهاد حسن روحانی برآیند خواست مردم است، گفت که مخالفان رفراندوم، احتمالاً منافعشان در میان است بنابراین آن‌هایی که نمی‌خواهند پاسخگوی مردم باشند بیشتر معترض به برگزاری رفراندوم هستند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More