شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محسنی‌اژه‌ای: با احمدی‌نژاد برخورد نمی‌کنیم چون حکمتی دارد

 

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضاییه، درمورد علت عدم رسیدگی به پرونده محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری پیشین ایران، گفت که در این کار «حکمتی» وجود دارد که در آینده نه‌چندان دور، این حکمت روشن خواهد شد.

محسنی‌اژه‌ای روز چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ماه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اعلام کرد: «در مدت این سه‌چهار سال، هیچ‌وقت به یاد ندارم که گفته باشم به‌خاطر مصلحت به پرونده رسیدگی نشده است».

او در بخش دیگری از سخنان خود، مدعی شد که قوه‌قضاییه هنوز درحال پی‌گیری علت قصور سازمان زندان‌ها در محافظت از کاووس سیدامامی (استاد دانشگاه و فعال محیط زیست که در بهمن‌ماه سال ۹۶ اعلام شد در زندان خودکشی کرد) است.

سخنگوی قوه‌قضاییه درمورد حضور و نقش کارکنان قوه‌قضاییه در مؤسسه مالی متخلف میزان، گفت که به کارکنان اعلام شد از سمت خود در مؤسسه مالی کنار بروند، اما برخی‌ها بازنشسته دستگاه قضا بودند.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به پرسش دانشجویی مبنی‌بر این‌که حوزه اختیارات دستگاه قضا تا کجا تعریف می‌شود، گفت: «در حال تهیه دستورالعملی هستیم که دستگاه‌‌های مختلف در ارتباط با حقوق عامه رویه‌ای واحد داشته باشند. با مجلس در حال رایزنی هستیم که تعاریف حقوق عامه تا کجاست».

سخنگوی قوه‌قضاییه همچنین اعلام کرد که در ارتباط با حقوق‌های نجومی، پرونده ۱۰ نفر به دادگاه رفته و به‌زودی حکم صادر می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای همچنین درباره جلسه شهردار مشهد با سفیر بریتانیا گفت: «اینکه سفیر انگلستان آمده است، معمولاً با هماهنگی وزارت خارجه است و باید بررسی شود؛ من هم همین امروز این خبر را از دادستان شنیدم و باید بررسی شود».

نیکلاس هاپتون، سفیر بریتانیا در ایران،  ۱۵ اسفندماه سال ۹۶، به‌دنبال پیشنهادهایی برای توسعه روابط تجاری ازسوی شهرداری، با شهردار مشهد دیدار کرد.

قاسم تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد در این دیدار، با اشاره به جمعیت ۳میلیون نفری مسلمانان بریتانیا، گفته بود: «وجود این جمعیت، فرصتی برای گسترش روابط به‌شمار می‌رود و مناسب است موضوع برقراری پرواز مستقیم بین مشهد و لندن پی‌گیری شود».

 

  • عامل دیکتاتورشدن

محسنی‌اژه‌ای همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش، یکی از عوامل «دیکتاتور شدن» انسان‌ها را «ندیدن عیب خود» دانست.

او در بخش دیگری از صحبت خود، به آزادی بیان در ایران اشاره کرد و گفت که انتقادها باید به دور از توهین و تحقیر و سازنده باشد و امکان ندارد فردی به‌خاطر گفتن جمله «وای به روزی که بگندد نمک» به دو و نیم سال حبس محکوم شود و این‌ها دروغ و افتراست.

محسنی‌اژه‌ای همچنین در سخنان خود، «تبلیغ علیه نظام و ایستادن در مقابل قانون» را «دیکتاتوری و جرم» دانست.

 

  • احمدی‌نژاد زیاد حرف ‌می‌زند

سخنگوی قوه قضائیه درمورد صحت ادعاهای احمدی‌نژاد گفت که درست یا غلط بودن آن را باید از خود احمدی‌نژاد پرسید، زیرا او «زیاد حرف می‌زند».

 

  • هنوز اسیدپاش اصفهان را پیدا نکردیم

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه «قضیه اسیدپاشی در اصفهان را شخصاً پی‌گیری کرده است»، اضافه کرد که پی‌گیری‌ها برای پیدا کردن اسیدپاش به نتیجه نرسید، بنابراین معلوم نیست که قوه‌قضاییه باید برای چه کسی حکم صادر کند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More