شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محسنی‌اژه‌ای «دختران خیابان انقلاب» را به مصرف مواد صنعتی متهم کرد

 

غلام‌حسین محسنی‌‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌‌ی قضائیه، دختران معترض به حجاب اجباری، معروف به «دختران خیابان انقلاب» را به مصرف مواد مخدر صنعتی متهم کرد.

طی روزهای گذشته، مقامات مختلف، ازجمله دادستان کل کشور و علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، موضوع «دختران خیابان انقلاب» را بی‌اهمیت عنوان کردند.

موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران نیز در واکنش به جریان «دختران خیابان انقلاب»، روز شنبه چهاردهم بهمن‌ماه، این رفتار را قانون‌شکنی خواند و گفت که برخی از این این عده‌ فریب‌خورده‌ و برخی دیگر مجری برنامه‌های دشمن هستند که از آزادی، امنیت و فرهنگ اسلامی مردم سوء استفاده می‌کنند. او افزود که البته قانون هم به‌شدت با این‌ها برخورد خواهد کرد، به‌غیر از آنهایی که مانکن بوده‌اند!!

معاون اول قوه‌ی قضائیه نیز روز یک‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه، در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، درخصوص «دختران خیابان انقلاب» گفت که این دختران، طی بازجویی‌های صورت‌گرفته، اظهار پشیمانی کرده‌اند و گفته‌اند نمی‌دانستند چه بوده است.

سخنگوی قوه‌‌ی قضائیه در ادامه‌ی نشست خبری خود افزود که یک‌دسته از دخترانی هم که اقدام به برداشتن روسری خود کرده‌اند، «تحت تأثیر مصرف موادمخدر صنعتی» این اقدامات ناشایست را انجام داده‌اند.او ادامه داد که برخی‌ها هم هدایت‌شده دست به این کار می‌زنند.

نشست خبری غلام‌حسین محسنی اژه‌ای

 

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به این‌که دستگیرشدگان به سوءسابقه‌ی قضایی دچار می‌شوند، گفت: «برخی از دختران نیز مجردند و در آینده می‌خواهند کار یا ازدواج کنند؛ بنابراین موضوع سوءسابقه باید برای خانواده‌ها مهم باشد».

سخنگوی قوه‌‌ی قضائیه ضمن ابراز بی‌اطلاعی از تعداد بازداشت‌شدگان معترض به حجاب اجباری، مدعی شد که دستگیرشدگان در بازداشت نمی‌مانند و غالباً آزاد می‌شوند.

اعتراضات به حجاب اجباری در خیابان انقلاب تهران، با ایستادن دختری به‌نام ویدا موحد بر روی سکویی، با در دست داشتن چوبی که روسری سفیدش را بر سر آن بسته بود و تکان می‌داد، آغاز شد که او «دختر خیابان انقلاب» نام گرفت و پس از آن، این حرکت اعتراضی به شهرهای دیگر نیز کشیده شد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به پرسشی درمورد بدرفتاری با زندانیان و مرگ چند نفر از  بازداشت‌شدگان در زندان، تأکید کرد که «این حرف‌ها عمدتاً از جانب ضد انقلاب‌ها و خود زندانی‌ها مطرح می‌شود».

 

  • باقر نمازی را آزاد نکرده‌ایم

سخنگوی قوه‌‌ی قضاییه در نشست خبری خود، همچنین درمورد خبر آزادشدن باقر نمازی، زندانی دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی گفت که او آزاد نشده، اما مانند دیگر زندانیان به مرخصی رفته است. «مرخصی او سه روز بود، اما او نیاز به پزشک داشت، بنابراین مرخصی او تمدید شد».

 

  • سعید طوسی را تبرئه کردیم

اژه‌ای در نشست خبری خود، درمورد گفت‌وگوی سعید طوسی با شبکه‌ی تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی و اعلام تبرئه‌شدن او، گفت: «بله، سعید طوسی تبرئه شده است و اگر ابهامی دارید، می‌توانید به اظهاراتی که اخیراً در مشهد داشتم مراجعه و مطالعه کنید».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More