شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مجلس برای بررسی گرانی‌ها جلسه غیر‌علنی برگزار می‌کند

 

مجلس شورای اسلامی به منظور «بررسی وضعیت گرانی‌ها در ایران»، جلسه غیر علنی برگزار می‌کند.

علی لاریجانی در جلسه علنی  مجلس، روز یکشنبه، سوم تیرماه از برگزاری جلسه غیر علنی مجلس با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور خبر داد.

به گزارش ایرنا، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، «برای بررسی وضعیت گرانی‌های اخیر» و «نرخ دلار»، امروز ساعاتی جلسه غیر علنی با حضور معاون اول رییس جمهور دارد.

به گفته لاریجانی،‌ قرار بود صبح  امروز جلسه غیر‌علنی با حضور وزیر اقتصاد برگزار شود ولی به دلیل مشغله وزیر، این جلسه به تاخیر افتاده است.

لاریجانی در ادامه گفت که به دلیل اعلام آمادگی اسحاق جهانگیری، این جلسه امروز برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه محمود واعظی رییس دفتر روحانی و عباسعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور نیز حضور دارد.

انتقادات به دولت روحانی  به دلیل افزایش قیمت کالاها و افزایش نرخ دلار در ایران بالا گرفته و  واکنش‌های زیادی را در رسانه‌‌ها  برانگیخته است.

یک روز پس از گزارش بانک مرکزی در مورد افزایش قیمت ۸ کالای ضروری و افزایش قیمت دلار، مجلس ایران نیز  تصمیم گرفته  که برای بررسی این موضوع جلسه غیر علنی برگزار کند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته، دوم تیر  در گزارشی اعلام کرده که قیمت ۸ کالای اساسی در سبد خانوارها در مقایسه با هفته مشابه ماه گذشته گران‌تر شده است.

همزمان برخی خبرگزاری‌های ایران نیز گزارش دادند  که  دلار روز شنبه دوم تیرماه در  بازار غير رسمی به محدوده ۸ هزار تومان رسيده و پوند انگليس  با عبور از ۱۰ هزار تومان تا قيمت ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More