شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مجتبی ذوالنور: احمدی‌نژاد شخصیت متزلزل، کذاب و غیرثابت خود را نشان داد

 

مجتبی ذوالنور، نماینده مجلس شورای اسلامی با «متزلزل» خواندن شخصیت احمدی‌نژاد، گفت که «باید ملاک همه در تایید صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نظر شورای نگهبان باشد».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، روز جمعه ۱۸ اسفند، این نماینده اصولگرا در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نامه اخیر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین به رهبر جمهوری اسلامی، گفت:« احمدی‌نژاد شخصیت کذاب و غیرثابت خود را نشان داد؛ چراکه اگر سر سوزنی دین داشت و به قانون معتقد بود، از انتخاباتی که اعتقادی به آزاد بودن آن ندارد، کنار می‌رفت».

او با انتقاد شدید از احمدی‌نژاد به خاطر دوگانگی در برخورد با انتخابات قبل و بعد از بودن او در قدرت، افزود:«حالا چه شده که او دنبال برگزاری انتخابات سالم است، ‌چرا وقتی که خودش در قدرت بود و مسئولیت انتخابات را داشت، انتخابات را سالم می‌دانست اما حالا که خودش نیامده حرف‌های دیگری می‌زند».

ذوالنور در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به تاریخ نقش شورای نگهبان در تایید یا رد صلاحیت روسای جمهور، گفت که «شورای نگهبان در آن زمان سندی به دستش نرسید که بخواهد احمدی‌نژاد را رد صلاحیت کند».

او همچنین با اشاره به محمد خاتمی، رئیس‌جمهور دوره هفتم و هشتم ایران، به عنوان مثالی دیگر، گفت که با وجود اینکه شورای نگهبان آن زمان معتقد بود خاتمی در دوره دوم ریاست‌جمهوری صلاحیت ندارد، از رد صلاحیت او به دلیل هراس از بروز بحران درکشور خودداری کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به نیاز به دوسوم آرای مجلس شورای اسلامی برای استیضاح رئیس‌جمهوری، گفت که این امر هیچ وقت در مجلس اتفاق نمی‌افتد. ذوالنورهمچنین با اشاره به اینکه «اگر قرار باشد رییس‌جمهوری برکنار شود باید او را عزل کنند»، نتیجه‌گیری کرد که نباید وارد عرصه‌ای شد که راه قانونی ندارد و جامعه را هم دچار مشکل می‌کند.

روز چهارشنبه دوم اسفندماه، محمود احمدی نژد با ارسال نامه‌ای به خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، خواستار «برکناری رئیس قوه قضائیه و برگزاری انتخابات زود هنگام و آزاد ریاست جمهوری و مجلس» شد.

این نامه که در آن احمدی‌نژاد خواستار برگزاری انتخابات «بدون مهندسی شورای نگهبان» شده بود واکنش‌های زیادی در برداشت. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، روز پنج‌شنبه ۳ اسفند‌ماه در پاسخ به این نامه، با اشاره به انتخابات سال ۸۸ و اصرار احمدی نژاد مبنی بر اعلام زود‌هنگام نتایج، گفت:«حالا باید دید چه کسانی دنبال مهندسی انتخابات بودند؟ شورای نگهبان و یا مهندسی در کسوت مقام اجرایی».

حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی،  رئیس جمهور نیز درباره نامه محمود احمدی‌نژاد به علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب در توئیتر خود نوشت: «خدایا یاریش کن تا بقایی را تجربه کند که به او بیاموزد نباید پا از گلیمش فراتر نهد و زودهنگام به انتخابات بیاندیشد یا فرمان عزل صادر کند».

از سوی دیگر حمید رسایی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، نامه احمدی‌نژاد را «وقیحانه» خواند.

اظهارات انتقادی تند ذوالنور، چهره‌ای دیگر از اصولگرایان، جدیدترین واکنش نسبت به نامه احمدی‌نژاد به رهبری به شمار می‌رود.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More