شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مأموران همچنان در خانه‌ی کروبی هستند

 

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه‌ی قضائیه، خروج نیروهای امنیتی از خانه‌ی مهدی کروبی را دروغ محض عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی قوه‌ب قضائیه، امروز ۲۹ مرداد، در یک‌صد و شانزدهمین نشست خبری خود، با مطرح کردن درخواست مهدی کروبی، مبنی‌بر خروج مأموران از منزل مسکونی او گفت: «درحال حاضر مأموری از خانه‌ی ایشان خارج نشده است و قوه‌ی قضائیه همچنان بر سر حرفش ایستاده است».

اژه‌ای با اشاره به حوادث سال ۸۸ و ۸۹، با مجرمانه خواندن رفتار برخی افراد، تصریح کرد: «در آن‌ سال‌ها برخی در مقابل قانون ایستادند که این عمل مجرمانه بود. رفتارهای آنان باعث کشته‌شدن برخی و توهین و افترا به برخی دستگاه‌های دولتی، ازجمله ناجا و قوه‌ی قضائیه شد؛ از این‌رو، برای برخورد قانونی با این افراد، برخی دستگیر و عده‌ای دیگر، با رأفت اسلامی محاکمه و مجازات شدند».

او درخصوص حصر مهدی کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی گفت: «براساس تصمیمات صورت‌گرفته ازسوی شورای عالی امنیت ملی در سال ۸۹، برخی افراد محصور شدند و این حصر همچنان ادامه دارد».

او در ادامه تصریح کرد: «افرادی که زندانی هستند، اگر برای آن‌ها مشکلاتی از قبیل بیماری و یا مشکلات خانوادگی اتفاق بیافتد، درحد قانون و مقرارت می‌توان به مشکلاتشان رسیدگی کرد».

سخنگوی قوه‌ی قضائیه با کاسبکارانه خواندن برخی اظهارنظرهای سیاسی گفت: «برخی افراد تنها به فکر منافع سیاسی خود هستند و باید به آنها عنوان "کاسبکار سیاسی" داد». او اضافه کرد: « این افراد دو دسته هستند، دسته‌ای که تحریک می‌کنند و مجرم محسوب می‌شوند که قوه‌ی قضائیه با آن‌ها برخورد خواهد کرد و دسته‌ی دیگر، کمی خفیف‌تر عمل می‌کنند که اغماض می‌‌شود».

این مقام ارشد قوه‌ی قضائیه، خطاب به این دو گروه گفت« ما هیچ‌گاه تحت‌تأثیر فضاسازی قرار نخواهیم گرفت؛ پس بهتر است این افراد پنبه را از گوششان دربیاورند و اقداماتی که ممکن است به ضرر فرد زندانی باشد را انجام ندهند».

 

  • آخرین وضعیت پرونده‌‌ی مدیران کانال‌های تلگرامی

محسنی‌ اژه‌ای در ادامه‌ی نشست خبری، با اشاره به پرونده‌ی مدیران تلگرامی و حکم صادرشده برای آنان، گفت: «دو یا سه پرونده درخصوص ادمین‌های تلگرامی وجود دارد. یکی از این پرونده‌ها مربوط‌به ۱۴ مهتم بود که کیفرخواست صادر شده و دادگاه بدوی هم حکم صادر کرد. در این مورد مجازات‌ها از ۹۱ روز حبس تا ۵ سال حبس و جزای نقدی بود. پرونده‌ی دیگر، مربوط‌به ۸ مدیر تلگرامی بود که تا هفته‌ی گذشته، حکمی برای آنان صادر نشده است. پرونده‌ی دیگری هم هست که در دادسرا مفتوح است».

سخنگوی قوه‌ی قضائیه درخصوص آخرین وضعیت پرونده‌ی محمدعلی طاهری گفت: «اواخر هفته‌ی گذشته مشخص شد که حکم ایشان صادر، ولی هنوز ابلاغ نشده است؛ اما از آنجایی که این احکام قابل اعتراض هستند، از بیان جزئیات آن معذورم».

معاون اول قوه‌ی قضائیه  همچنین درباره‌ی بازداشت نویسنده‌ی کتاب شنود اشباح و بازداشت مدیر یک وب‌سایت، به‌خاطر جاسوسی برای اسرائیل گفت:«این‌که این افراد بازداشت هستند یا خیر، آخرین خبر را نگرفتم؛ اما  این پرونده، دو متهم دارد و اتهامات وارده بر آنان امنیتی است؛ اما فعلاً از بیان جزئیات معذور هستم».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More