شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قوه‌قضائیه و دادستان کل، مدعی جعلی‌بودن نامه‌های مرتبط با زهرا لاریجانی شدند

 

مرکز حفاظت اطلاعات کل قوه‌ی قضائیه و محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، مدعی شدند که نامه‌های منتشرشده به‌عنوان اسناد جاسوسی زهرا لاریجانی، دختر صادق آملی لاریجانی، جعلی‌اند.

اخیراً وب‌سایت «آمدنیوز» که در خارج از ایران فعالیت می‌کند و به‌دنبال آن، شبکه‌ی تلویزیونی «صدای آمریکا»، با انتشار چند گزارش و همچنین، عکس دو نامه، مدعی شده‌اند که زهرا لاریجانی، فرزند صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه‌ی قضا‌ئیه‌ی ایران، با کپی‌برداری و ارائه‌ی برخی اسناد و بولتن‌های محرمانه‌‌ی جمهوری اسلامی ایران(مدارکی که در دسترس پدرش بوده است) به سفارت بریتانیا، برای آن کشور جاسوسی می‌کرده است. وزارت اطلاعات و قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی ایران، این اتهامات را به‌شدت رد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به‌نقل‌از مرکز حفاظت اطلاعات کل قوه‌ی قضائیه، در متن بیانیه‌ی صادرشده ازسوی آن مرکز، خطاب‌به مردم ایران، «دامن‌زدن به شایعات، ازطریق تبلیغات وسیع، انجام عملیات روانی در سطحی گسترده و تخریب چهره‌ی نظام اسلامی و مسؤولان عالی‌رتبه‌ی نظام»، تحت هدایت سرویس‌های جاسوسی بیگانه، «از شگردهای رژیم‌های سلطه و دشمنان نظام جمهوری اسلامی از بدو تأسیس، تاکنون» خوانده شده است.

این بیانیه در ادامه‌، مدعی شده است «دشمنان قسم‌خورده‌ی نظام که در جریان فتنه، سیلی محکمی از حضور مردم متدین، ایستادگی نهادهای امنیتی و قاطعیت قوه‌ی قضائیه خورده‌اند»، با توسعه‌ی فضای مجازی، «تلاش می‌کنند با گسترش شایعات بی‌اساس و انتشار اخبار سراسر کذب و نسبت‌دادن مطالب واهی به نیروهای امنیتی، اعتماد عمومی را مخدوش سازند».

مرکز حفاظت اطلاعات کل قوه‌ی قضائیه، شایعات و نامه‌های منتسب‌به حفاظت اطلاعات قوه‌ی قضائیه را که در طول هفته‌های اخیر در بعضی رسانه‌ها منتشر شده است (ازجمله دو نامه‌ی اخیرالانتشار) را   «مجعول»، ناشیانه، «کذب» و «گویای شدت خشم معاندان از دستگاه قضایی، مسؤولان عالی آن و مرکز حفاظت اطلاعات قوه‌ی قضائیه» خوانده است.

در ادامه‌ی بیانیه ضمن تأکید بر این‌که «اسناد ادعایی مذکور، صددرصد کذب و واهی است و علائم کذب بودن آن، از همان ظاهر نامه‌ها هم هویداست»، آمده است: «این‌گونه دست‌وپا زدن ضدانقلاب فراری و فتنه‌گران مأیوس، گویای شدت استیصال آنان است و ما مطمئنیم مردم بصیر و فهیم کشورمان، راه را بر این‌گونه توطئه‌ها خواهند بست».

 

  • دادستان‌کل کشور: منتشرکنندگان این نامه‌ها، دنبال زیر سؤال‌بردن اقتدار قوه‌ی قضائیه‌اند

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور می‌گوید نامه‌های منتشرشده در مورد زهرا لاریجانی جعلی است و افرادی گه این کار را کرده‌اند، می‌خواهند اقتدار قوه‌ی قضائیه را زیر سؤال ببرند.

به گزارش خبرگزاری میزان، دادستان کل کشور، روز یک‌شنبه ۱۶ مهرماه، در همایش سراسری پلیس پیشگیری ناجا و مؤسسات حفاظتی و مراقبتی (انتظام)، در دانشگاه علوم انتظامی امین، ضمن تأکید بر حفظ وحدت، انسجام، هماهنگی و همدلی سه قوه‌ی قضائیه، مقننه و مجریه، افزود: «خودمان باید  مشکلات درونی را حل کنیم و نباید اجازه‌ی دخالت دشمن را بدهیم».

دادستان کل کشور با اشاره به «مطرح‌شدن سیاسی‌کاری در مورد برخوردهای قوه‌‌ی قضائیه با هر مهره‌ی قوی و جریانی که کمی ریشه‌ی سیاسی دارد»، برخورد قوه‌ی قضائیه را با معاون رئیس‌جمهوری پیشین، یا با نزدیکان و جریان‌های دولت فعلی و گذشته را مثال‌هایی از این موارد دانست و افزود: «قوه‌ی قضائیه هم منع قانونی دارد و هم منع اخلاقی و نمی‌تواند همه‌ی جزئیات پرونده را برای مردم بازگویی کند».

منتظری با تأکید بر سیاسی نبودن برخوردهای قوه‌ی قضائیه و این‌که در همه‌ی پرونده‌ها، اسناد و مدارکش موجود است، گفت: «قوه‌ی قضائیه با هر کسی در هر مقام و جایگاهی، بر اثر مستندات و مدارک برخورد می‌کند و با این شعار‌ها نیز کوتاه نخواهد آمد؛ البته وظیفه‌ی قوه‌ی قضائیه این است که به عدالت برخورد کند و کسی را بی‌دلیل مجرم نکند».

دادستان کل کشور با رد آن‌چه که «شایعات بنگاه‌های دروغ‌پراکنی و وابسته‌به استکبار» خواند، آن‌ را ابزاری برای خدشه وارد کردن به بدنه‌ی قوه‌ی قضائیه دانست و گفت: «ما می‌دانیم آبشخور این شایعات در انگلیس و امریکاست و با آن برخورد می‌کنیم. اقدامات و تلاش‌های قوه‌ی قضائیه در بازشناسی فتنه‌ی ۸۸ و برخورد قاطعانه با آن‌ها، باعث شد عده‌ای به‌سمت جعل سند و جعل نامه بروند؛ درحالی‌که رئیس قوه‌ی قضائیه اعلام کرده است که این حرف‌ها دروغ است. اینها می‌خواهند اقتدار قوه قضائیه را زیر سؤال ببرند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More