شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قرارگاه خاتم‌الانبیا از چهار سامانه‌ی پدافندی رونمایی کرد

 

سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده «قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا» از رونمایی سه سامانه‌ی پدافندی در کشور خبر داد.

او این خبر را روز دوشنبه ششم شهریورماه، در یک نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس قرارگاه پدافندی خاتم‌الانبیا اعلام کرد.

سرتیپ اسماعیلی، در این نشست خبری، درباره‌ی چهار سامانه‌ی اتوماسیون سایت‌های جمع‌آوری اطلاعات به‌نام «صامت۱»، سیستم متحرک شنود تجهیزات و سامانه‌های ناوبری(IFF) «سمیع»، سامانه‌ی هواشناسی «سما» و سامانه‌ی مدیریت اطلاعات هوانوردی «بصیر» که امروز رونمایی شد، توضیحاتی ارائه داد.

او در مورد سامانه‌ی کاوشگر جو بالا و دومنظوره‌ی «سما» گفت که این سامانه برای رصد وضعیت جوی در ارتفاع بالا و سرعت و جهت باد برای پدافند هوایی و پرتابه‌های موشکی بسیار بااهمیت است.

اسماعیلی تاکید کرد: این سامانه در سطح بالا، توان ارزیابی وضعیت جوی برای موشک‌های برد بلند و پروازهای ارتفاع بالا را دارد و امیدواریم در پایان برنامه‌ی ششم، این سامانه را در کل کشور مستقر کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا همچنین به رونمایی از سامانه‌ی «صامت ۱» پرداخت و تصریح کرد: «این سامانه، سامانه‌ای برای شنود است که پسیو عمل می‌کند و این امکان را به شبکه‌ی یک‌پارچه‌ی پدافند هوایی می‌دهد تا آن‌چه که یک سایت کشف می‌کند، سایت دیگر نیز آن را کشف کرده و یک تبادل اطلاعات، میان دو سایت یا چند سایت صورت گیرد».

سرتیپ اسماعیلی با اشاره به سامانه‌ی «سمیع» نیز توضیح داد: «این سامانه یک سامانه‌ی راداری مونوپالس است و فناوری چنین سامانه‌ای را برای نخستین‌بار در سطح منطقه، جمهوری اسلامی ایران به‌دست آورده است. فناوری ساخت چنین سامانه‌ای، در حال حاضر فقط در اختیار چند کشور بوده و سامانه‌ی سمیع می‌تواند زیروبم تمام اهداف را در برد متوسط کشف کند».

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا اضافه کرد: «ما در حال حاضر، ۵هزار نقطه‌ی پدافندی را پوشش می‌دهیم و این قرارگاه پدافند هوایی است که در تمام رزمایش‌ها حضور دارد».

اسماعیلی در ادامه‌ی توضیحات خود، گفت: «به‌عنوان یک سرباز، قاطعانه و با شرف سربازی، اعلام می‌کنم که هر کشوری قصد تخاصم به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، آمدنش دست خودش است، اما رفتنش قطعاً دست خودش نیست و در آسمان ایران مدفون خواهد شد».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More