شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قالیباف: بازگشت «انحرافیون» در نتیجه‌ی ناکارآمدی «دولت حرف» است

 

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران که در ماه‌های گذشته به‌عنوان یکی از نامزدهای احتمالی اصول‌گرایان در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری شناخته می‌شد، در انتقاداتی تند نسبت به حسن روحانی و دولتش، ناکارآمدی دولت را عامل بازگشت احمدی‌نژاد و اطرافیانش به سیاست عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، قالیباف، پنج‌شنبه، ۲۴ فروردین در جمع تعدادی از فعالان دانشجویی، با اشاره به مشکل اشتغال در کشور گفت: «سونامی بیکاری فضای اجتماعی و اقتصادی کشور را تا سرحد فروپاشی تخریب کرده است.»

این چهره‌ی اصولگرا که همچنان احتمال نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری در روزهای آینده وجود دارد، ضمن انتقاد از وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در دوره‌ی گذشته‌ی انتخابات، خصوصاً وعده‌ی صد روزه‌‌ی روحانی برای حل مشکلات اقتصادی، او را به درک نادرست از مدیریت اجرایی کشور و بی‌صداقتی متهم کرد.

روحانی ۴ سال پیش در تبلیغات انتخاباتی خود، از برنامه‌ای صد روزه برای مقابله با مشکلات اقتصادی خبر داده بود. وعده‌ای انتخاباتی که این روزها دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. دوشنبه، ۲۱ فروردین در نشست خبری رئیس‌جمهوری، یک خبرنگار از او در مورد این وعده سؤال کرد. روحانی در پاسخ گفت منظور از چیزی که آن زمان گفته است، حل مشکلات در ۱۰۰ روز نبوده و تنها قرار بوده اقدامات کوتاه مدت دولتش را بعد از ۱۰۰ روز به مردم گزارش بدهد. پاسخی که البته از دید بسیاری از منتقدان، نادرست و «انکار واقعیت» خوانده شد.  

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش کارنامه‌ی ۴ ساله دولت را تنها مشتمل بر طرح‌ها و بسته‌های بی‌سرانجام و تبلیغاتی و عمده فعالیت آن را در آستانه‌ی انتخابات، صدور بخشنامه، نامه‌نگاری و رسانه‌ای کردن آنها دانست و گفت که با «مدیریت بخشنامه‌ای» نمی‌توان با سونامی بیکاری مقابله کرد.   

شهردار تهران با اشاره به اهمیت نتایج عینی و ملموس برای مردم، گفت: «خوب است دولت به جای «رسانه درمانی» و «مدیریت بخشنامه‌ای» به کار و تلاش مؤثر می‌پرداخت تا امروز برخی از انحرافیون، امیدوار به اقبال دوباره‌ی مردم نمی‌شدند.»

کسی که پیشتر رقیب احتمالی روحانی در انتخاب دوره‌ی دوازدهم ریاست‌جمهوری شناخته می‌شد، عملکرد دولت را عامل بازگشت احمدی‌نژاد و نزدیکانش به صحنه‌ی انتخابات دانست و گفت: «هزینه‌های بازگشت انحرافیون به بازی سیاست، نتیجه‌ی ناکارآمدی «دولت حرف» است.»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More