شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قاسم سلیمانی: قصاص « عماد مُغنیه» برچیدن اسرائیل است

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در مراسم سالگرد کشته‌شدن عماد مُغنیه، فرمانده حزب‌الله لبنان، گفت که قصاص خون او برچیدن «رژیم صهیونیستی» است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز پنجشنبه ۲۶ بهمن، قاسم سلیمانی در مراسم سالگرد کشته‌شدن فرمانده حزب‌الله لبنان، در تالار وزرات کشور گفت که « قصاص او شلیک یک موشک نیست، بلکه برچیدن و بنیان کندن رژیم صهیونیستی است».
فرمانده نیروی قدس سپاه، ضمن اشاره به همکاری نزدیک خود با عماد مُغنیه برای مدتی، گفت که مرگ وی برای جهان اسلام اندوه‌بار بود.

سلیمانی با شاره به نقش مُغنیه در فروپاشی حزب بعث در لبنان و عراق گفت: «عماد مغنیه با اقدامات خود قبل از تاسیس حزب الله، حزب الله را تاسیس کرد».

سلیمانی همچنین در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه اسرائیل ماندنی نیست افزود: «برکندن اسرائیل یک وعده الهی است و ما به این وعده اطمینان داریم».

فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد که راه افرادی مانند مُغنیه در کشورهای فلسطین، لبنان، عراق و دیگر جاها گسترش خواهد یافت.

عماد مُغنیه، مشهور به «رضوان» اهل بیروت لبنان و از فرماندهان برجسته نظامی حزب‌الله لبنان بود که در سال ۲۰۰۸ میلادی در انفجاری در دمشق، پایتخت سوریه کشته شد. او تا قبل از کشته شدنش در فهرست تروریست‌های تحت تعقیب اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا قرار داشت.

مُغنیه به خاطر حمله به مقر نیروهای حافظ صلح فرانسه در بیروت، که باعث کشته‌شدن ۳۵۰ نفر شد، گروگانگیری ده‌ها مقام غربی در دهه ۸۰ میلادی در لبنان، هواپیماربایی در خطوط هوایی آمریکا در بیروت، و بمب‌گذاری مرکز یهودیان اسرائیل در آرژانتین در سال ۱۹۹۲، به عنوان یک «تروریست» تحت تعقیب بود.

عماد مُغنیه با‌ دولت سوریه نیز روابط بسیار نزدیکی داشت.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More