شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فیلم سرویس بهداشتی اوین را سند خودکشی سینا قنبری جا زده‌اند

 

علیرضا رحیمی، نماینده‌ی تهران در مجلس شورای اسلامی، می‌گوید فیلم خودکشی سینا قنبری که در فضای مجازی به‌عنوان سند خودکشی منتشر شده، فیلمی غیرواقعی و تنها وضعیت عادی سرویس بهداشتی زندان اوین است.

سینا قنبری، غروب یازدهم دی‌ماه ۹۶ در جریان اعتراضات خیابانی اخیر ایران، همراه با ۲۱ نفر دیگر، در یکی از ایستگاه‌های متروی تهران دستگیر و به زندان اوین منتقل شد؛ اما پس از چند روز، خبر خودکشی این جوان معترض منتشر شد.

پس از تأکید و پافشاری فراوان شماری‌از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سرانجام ۱۱ نماینده، توانستند دهم بهمن‌ماه، از اوین بازدید کنند.

علیرضا رحیمی، یکی از نمایندگان حاضر در بازدید از زندان اوین، در کانال تلگرامی خود، درخصوص جزئیات این بازدید، نوشت که هیأت نمایندگان مجلس سرانجام توانستند از زندان اوین بازدید و با برخی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر نیز گفت‌وگو کنند.

او همچنین به فیلم خودکشی سینا قنبری اشاره کرد و گفت که فیلمی تحت عنوان سند خودکشی این جوان، در فضای مجازی منتشر شده که در این فیلم، سینا قنبری، ساعت ۳ بامداد ۱۶ دی‌ماه، وارد محل سرویس‌های بهداشتی زندان می‌شود که پس از ورود به یکی از توالت‌ها، بیرون نمی‌‌آید؛ اما اساساً فیلمی از خودکشی وجود ندارد.

نماینده‌ی تهران در مجلس، تأکید کرد که با فرض خودکشی این متهم، اظهار نظر قطعی درمورد این‌که آیا امکان پیشگیری از خودکشی وجود داشته است یا خیر، قطعاً پس از بررسی پرونده و مستندات، ممکن است.

رحیمی همچنین انتقاد کرد: «صرف‌نظر از تأخیر بلاوجه حاصله در بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین، مقامات زندان می‌توانستند با روشنگری به‌موقع، از ایجاد بسیاری شبهات درخصوص نحوه‌ی مرگ سینا قنبری در افکار عمومی، جلوگیری کنند».

درپی بازداشت هزاران نفر از شرکت‌کنندگان در اعتراضات خیابانی اخیر ایران، علاوه‌بر مرگ ابهام‌آمیز سینا قنبری در زندان اوین، مرگ وحید حیدری و شهاب ابطحی‌زاده در زندان اراک، سارو قهرمانی و کیانوش زندی در زندان سنندج و همچنین محسن عادلی در دزفول نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More