شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمانده کل سپاه: جبهه مقاومت در جهان درحال گسترش است

 

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، گفته است: «بعد خارجی انقلاب در مقاومت اسلامی است که در منطقه و در جهان در حال گسترش است و پیروزی این جبهه به شکل شگفت انگیز در حال گسترش است. این پیروزی نتیجه مجاهدت بی‌وقفه جمعی از مجاهدان انقلاب اسلامی است.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی روز پنج‌شنبه ۲۳ آذر، در همایشی در دانشگاه سپاه تصریح کرد: «با بررسی منطقه طی ۲۰سال اخیر شاهد پیروزی‌های پی‌در‌پی و شکست تمامی برنامه‌ها و تلاش‌های دشمنان در تمامی کشورهای خاورمیانه از جمله لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن هستیم که همچنان مقاومت در این کشورها ادامه دارد.»

گفته‌های فرمانده‌ کل سپاه پاسداران که  به‌نوعی تاکید حضور ایران در کشورهای منطقه به شمار می‌رود درحالی است که جمهوری اسلامی همواره حضور نظامی در یمن را تکذیب کرده و بارها اعلام کرده است که حضورش مستشاری است. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، ۵ آذر گفت: « جمهوری اسلامی ایران هیچ ارتباط نظامی با یمن ندارد و توانمندی‌های دفاعی و موشکی این کشور موضوعی کاملا داخلی و صرفا مربوط به خود آن کشور است.»

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه سخنانش تاکید کرده است که امروز از تهدیدهای امنیتی و دفاعی به سادگی عبور کرده‌ایم و این یک ادعا نیست. ما امروز می‌توانیم به راحتی پاسخ‌های مناسبی و به‌موقعی نسبت به تهدیدهای دفاعی و امنیتی داشته باشیم البته این معنای نبود تهدید نیست. بلکه به معنای آن است که در این حوزه مشکل جدی نداریم.»
با این حال او به اعتراضات پس از انتخابات ۸۸ و ماجرای کوی دانشگاه در سال ۷۸ اشاره و آن را «فتنه‌های سنگین» توصیف کرده که نظام جمهوری اسلامی از آن عبور کرده است.

به گفته‌ی فرمانده سپاه پاسداران امروز دفاع از امنیت مرزهای اسلامی فراتر رفته و تهدیدهای اصلی علیه نظام و انقلاب شامل تهدیدهای نرم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرند.»

محمدعلی جعفری افزود: «اگرچه در ابعاد دفاعی و امنیتی در شرایط خوبی بسر می‌بریم و توان مدیریت و کنترل شرایط را داریم، اما در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وضع خوبی نداریم. نیاز آینده انقلاب در حوزه پاسداری از انقلاب اسلامی چیست؟ طبق فرمایش مقام معظم رهبری پاسداری یعنی« حفظ» و این «حفظ » سه پایه دارد که شامل به موقع بودن، درست بودن و غیرمحافظه کارانه بودن است.»

او تاکید کرد: «جامعه و دستگاه‌ها به صورت صد در صد اسلامی نمی شوند، اما حرکت در مسیر تحقق این هدف می تواند به الگوی خوبی برای سایر کشورهای منطقه مبدل شود. همانطور که در «مقاومت» چنین الگوسازی حاصل شد. انقلاب اسلامی با همه مشکلاتی که دارد در بعد خارجی که مربوط به پیروزی‌های جبهه انقلاب اسلامی شرایط خوبی دارد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More