شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فاطمه کروبی: مأموران ازمنزل خارج و مهدی کروبی از بیمارستان به حصر بازگشت

 

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، روز چهارشنبه ۸شهریور، در گفت‌وگو با سحام‌نیوز اعلام کرد که همسرش که در پی نارسایی قلبی به بیمارستان منتقل شده بود، از بیمارستان مرخص و به مکان حصر منتقل شد.

 

 

فاطمه کروبی درباره انتشار اخبار ضد ونقیض درخصوص خروج نیروهای امنیتی از منزل‌شان، گفت:  «خوشبختانه دولت به تعهد و وعده‌ای که داده بود عمل کرد و نیروهای امنیتی در هفتمین سال حصر با استقرار امکاناتی در کوی چوبینه، از منزل‌مان خارج شدند.» او افزوده: «اینکه چرا آقای اژه‌ای اصرار دارند آن را تکذیب کنند، بهتراست از خود ایشان، که مقامی قضایی هستند، پرسیده شود.»

طی روزهای اخیر درحالی‌که برخی از مقامات دولت حسن روحانی، از جمله محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، از خروج مأموران امنیتی از منزل مهدی کروبی خبر دادند، سخنگوی قوه قضاییه خروج مأموران امنیتی از منزل کروبی را دروغ محض خواند.

 

 مهدی کروبی

 

فاطمه کروبی در ارتباط با شرط دوم مهدی کروبی، یعنی محاکمه علنی او نیزبه سحام نیوز گفته: «متاسفانه در انتخابات‌های ریاست جمهوری سال ۸۴ و ۸۸ حوادث و دخالت‌هایی رخ داد که آقای کروبی و بسیاری دیگر از افراد معتقد بودند «میزان دیگر رأی ملت نیست» و این انحراف هم بزرگ و هم خطرناک است. بنابراین دیدیم که آقای کروبی در کنار مردم معترض به این روند اعتراض کرد اما پاسخ اعتراض مردم و ایشان و دیگر شخصیت ها با سرکوب خشن و پر شدن زندان‌ها از نخبگان و فعالان همراه شد و نهایتا حصر و حبس بی ضابطه‌ای که همچنان ادامه دارد.

آقای کروبی همواره اصرار داشتند و هنوز هم دارند که این موضوع مهم، در دادگاهی علنی طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی با هر ترکیبی که حاکمیت در هیات منصفه و قضات آن در نظر می‌گیرد، مطرح شود، تا ایشان به اتفاق وکلای شان به اتهام‌های مطرح شده پاسخ دهند و این غائله پایان پذیرد.»  همزمان محمدتقی کروبی، پسر مهدی کروبی، نیز در توییتر خود تاییدکرد که مأموران امنیتی از منزل پدری‌اش خارج شدند .

 

علیرضا آوایی، وزیر دادگستری ایران، روز جمعه سوم شهریور، اعلام کرد: «چنانچه دولت درخواست کند، او حاضر است درخواست مهدی کروبی را از قوه قضاییه پیگیری کند.»

روز دوشنبه ۶ شهریور، نیز عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، اعلام کرد که اگر شرایط فراهم شود، قوه قضاییه آمادگی محاکمه مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را دارد.» او بار دیگر تصمیم به حصر را تصمیم نظام در سال ۱۳۸۹خواند و افزود: «این‌که برخی حصر را فاقد مبنا می‌دانند پذیرفته نیست؛ چرا که حصر مبنای قانونی دارد و قوه قضاییه و وزارت اطلاعات مسوول اجرای آن هستند و لذا سایر دستگاه‌ها در کاری که به آن‌ها مربوط نیست دخالت نکنند.» محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه گفته بود که تا زمانی که مصوبه شورای‌عالی امنیت‌ملی باقی است، موضوع به قوت خود باقی می ماند.» سخنان مقام‌های قوه قضاییه درباره تصمیم شورای‌عالی امنیت ملی برای حصر درحالی است که این شورا چنین مصوبه‌ای را رد کرده است.

مهدی کروبی به‌همراه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، از رهبران معترض به نتایج انتخابات ۸۸، از بهمن‌ماه ۸۹ بدون تشکیل دادگاه و حکم قضائی در حصر خانگی هستند. در این سال‌ها، بسیاری از چهره‌های سیاسی و مدنی، خواستار توقف حصر از این افراد شده‌اند. رفع حصر همچنین به‌عنوان یکی‌از مطالبه‌های اصلی بخشی از رأی‌دهندگان به حسن روحانی در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ بود. حسن روحانی، رئیس‌جمهور علی‌رغم وعده برای رفع حصر، تاکنون اقدام نتیجه‌بخشی در این زمینه انجام نداده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More