شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

علی مطهری: محصوران برانداز نیستند؛ روحانی از برخی شعارهایش عقب‌نشینی کرد

 

علی مطهری نائب رئیس مجلس با بیان اینکه «محصوران برانداز نیستند»، گفت که محصوران گاهی اوقات پیغام‌های مبنی بر حمایت از دولت و نظام می‌دهند.

مطهری روز شنبه ۱۸ فروردین ماه در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که «اگر محصوران تخلفی هم کرده‌اند هفت سال حصر خانگی برای آنها مجازات بزرگی است و نباید بیش از این تحت مجازات باشند». او همچنین از حسن روحانی برای عقب‌نشینی از برخی از شعارهایش انتقاد کرد.

مطهری علت ادامه حصر را اختلاف نظر بین مقامات قضایی و امنیتی عنوان کرد و گفت البته نگاه مقامات به رفع حصر مثبت است.

این نماینده مجلس همچنین محدودیت‌های دادستان ویژه روحانیت برای محمد خاتمی را غیرقانونی دانست.

 

  • شرایط معیشتی مردم در حد اعتراضات اخیر نبود

نائب رئیس مجلس نقطه شروع اعتراضات دی‌ماه را از مخالفات دولت روحانی عنوان کرد و افزود که شرایط معیشتی مردم اینقدر هم سخت نیست که بخواهند چنین اعتراضاتی را انجام دهند.

این نماینده مجلس همچنین با تاکید بر اینکه باید به «نگاه اولیه انقلاب» و «اهدای تمام دارایی‌ها برای اسلام» بازگشت، گفت که امروز عده‌ای معترض‌اند که چرا به فلسطین و سوریه از سوی جمهوری اسلامی ایران کمک می‌شود.

مطهری معتقد است که روحانی از برخی شعارهای انتخاباتی خود عقب نشینی و همچنین چرخش مشهود در انتخاب اعضای کابینه داشته است.

 

  • اجبار چادر درست نیست اما حداقل‌ها رعایت شود

این نماینده مجلس همچنین در خصوص حجاب اجباری گفت که اجبار چادر و روبند کار درستی نیست اما حداقل‌ها باید رعایت شود.

او افزود:‌  «برخی خانم‌ها به شکلی در خیابان ظاهر می‌شوند که مصداق بی‌حجابی است و حکومت هم کاری با آنها ندارد بنابراین اجبار جدی به آن معنای واقعی در مورد مساله حجاب وجود ندارد. حکومت می‌گوید خانم‌ها و آقایان حداقلی را در پوشش رعایت کنند. طبیعتا محدودیت‌ها برای خانم‌ها بیشتر است».

 

  • حجاب اختیاری مانند کشورهای اروپایی آثار مخرب دارد

مطهری گفت که اگر حجاب اختیاری باشد سبب بازگشت به دوران قبل از انقلاب می‌شود که مانند کشورهای اروپایی آثار مخرب خواهد داشت.

او در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به افزایش مرگ و خودکشی در زندان‌ها اشاره کرد و گفت که اینکه قوه قضائیه بگوید این اتفاقات در زندان‌های سپاه و نیروی انتظامی رخ می‌دهد قابل قبول نیست.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More