شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

علی لاریجانی: کسی در مجلس مخالف سؤال از رئيس‌جمهور نیست

 

علی لاریجانی،‌ رئيس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۱۰ بهمن، اعلام کرده است که کسی در هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مخالف طرح سؤال از حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیست.

به گزارش تسنیم،‌ علی لاریجانی، در پاسخ به تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد، در مجلس که گفته بود  «عدم اجازه هیات رئیسه مجلس برای حضور رئیس‌جمهور در مجلس باعث ایجاد ناآرامی‌های خیابانی شده بود»، اظهار داشت: «تعجب می‌کنم این را می‌گویید و عدم طرح سؤال از رئیس‌جمهور را عامل اغتشاش می‌دانید».

رئيس مجلس جمهوری اسلامی، ضمن اشاره به اینکه سؤال از رئیس‌جمهور درباره مؤسسات مالی مطرح بوده، تاکید کرد: «ما از قبل موضوع را پیگیری کردیم، در جریان هستید که نمایندگانی از مجلس، قوه‌قضائیه و دولت در تلاش هستند تا موضوع حل شود».

لاریجانی خطاب به نماینده مشهد نیز گفت: «کسی مانع طرح سؤال از رئیس‌جمهور نیست، چرا شما  کار مجلس را با دست خودتان تضعیف می‌کنید؟»

از سوی دیگر، بهروز نعمتی،‌ سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس «سؤال از مسؤولان را حق نمایندگان» دانست و درباره علت تعلل هیأت‌رئیسه در اعلام وصول سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور اعلام کرد که رئیس مجلس در حال حاضر معتقد است باتوجه به این‌که دولت گرفتار موضوعات مختلفی است، شاید بهتر باشد که موضوع طرح سوال فعلاً، معطل بماند یا به نوعی تعدیل شود.

چند ماه پیش ۱۸۰ نفر از نمایندگان مجلس طرح سؤال از رئیس‌جمهور درباره مؤسسات مالی و اعتباری را تهیه و به هیأت‌رئیسه مجلس ارائه دادند.

اما هیأت‌رئیسه هنوز این طرح را اعلام وصول نکرده است. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال از رئیس‌جمهور می‌بایست پس از ارائه به هیأت‌رئیسه از سوی نمایندگان سؤال‌کننده، اعلام وصول و یک هفته بعد از آن در صحن مجلس مطرح شود.

برخی نمایندگان مجلس، از جمله علی مطهری، حسین‌علی حاجی‌دلیگانی، کریمی قدوسی، نصرالله پژمانفر نیز پیشتر اعلام کرده بودند که رئیس‌مجلس مانع وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور بوده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More