شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

علی لاریجانی: برجام برای شرایط امروز اقتصادی لازم بود

 

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، به مناسبت روز مجلس در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی ایران،‌ گفت: «ایران در برجام با دقت عمل رفتار کرد.  این راه با دقت و درست انتخاب شد و برای شرایط امروز اقتصادی لازم بود.»

وی که شامگاه شنبه ۱۱ آذر در یک برنامه زنده سخن می‌گفت با «دشمن خواندن آمریکا و اسراییل» گفت که« این کشورها قصد برهم زدن توافق برجام را داشتند. امروز باید بدانیم این راه با دقت و درست انتخاب شد.»

رییس مجلس شورای اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که« فرجام برجام خوش باشد.»

لاریجانی در مورد شرایط پس از توافقنامه برجام با اشاره به اینکه «خیلی از مشکلات هنوز حل نشده است»، تصریح کرد: « اما خیلی از مشکلات حل شد مانند اینکه نفت فروخته می‌شود مراودات نفتی کشتیرانی بیمه‌ها راه افتاد. پتروشیمی و صنایع دیگر برای تولیدکننده روان‌تر شد.»

همچنین مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری و مالباختگان، یکی دیگر از محورهای اصلی گفت‌وگوی رییس مجلس جمهوری اسلامی بود.

علی لاریجانی، ضمن وعده مجدد به «سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری» به آنها امیدواری داد که «نگرانی نداشته باشند» و تاکید کرد:«مجلس با جدیت تمام پرونده زیان‌دیدگان موسسات مالی را به صورت ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دارد و در پیگیری آن از حمایت رهبر برخوردار است.»

وی در این زمینه خاطر نشان کرد: «درجلسه سران مقرر شد که به سازوکاری دست پیدا کنیم که به افرادی که تعدادشان زیاد است اموالی پرداخت شود و به حساب متخلفان رسیدگی شود.»

لاریجانی افزود: «مجلس از ابتدای سال با توجه به مجموع شرایط کشور دو راهبرد را مورد توجه خود قرار داد؛ یکی ایجاد فضای آرام برای کار و پرهیز از درگیری‌های حاشیه‌ای بود و دوم پرداختن به چالش‌های اصلی کشور به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و کم اهمیت بود.»

لاریجانی همچنین«برگزاری جلسات روسای سه قوا را سه بار در ماه» تایید کرده و گفت: «ما الان در سه قوه اختلاف آنچنانی نداریم و هماهنگی‌های ما نسبتا خوب است و با توجه به مسائلی هم که در کشور داریم حتما باید از ظرفیت‌های هم استفاده کنیم و هماهنگی‌ها بیشتر شود.»

وی افزود: «برخی از  چالش‌های داخل کشور احتیاج به آن دارد که هر سه قوه با هم کار کنند.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More