شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

علی لاریجانی از صادق لاریجانی خواست تا با رسانه‌ها گفت‌وگو کند

 

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در نشستی با مدیران رسانه‌ها، به صادق لاریجانی، برادر خود و رئیس قوه قضائیه، توصیه کرد تا «با رسانه‌ها دیدار داشته باشد». او تأکید کرد که قطعاً این جلسات مفید خواهد بود و طی آن، نظرات اهالی رسانه به‌صورت مستقیم به گوش مسؤولان می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی در دیدار خود با مدیران رسانه‌ها به تعطیلی مطبوعات و فیلتر‌شدن سایت‌ها هم اشاره کرد و گفت: «نحوه تعطیلی مطبوعات و فیلتر شدن رسانه‌ها باید ضابطه‌مند شود و نباید اجازه داد رسانه‌ها نیز به‌سادگی تعطیل شوند. قبول داریم در این زمینه نیاز به ضابطه داریم و اگر لازم باشد مجلس نیز پی‌گیری خواهد کرد.»
رئیس قوه مقننه با اشاره به تجدیدنظر درخصوص هیأت منصفه در یکی از لوایح دولت، گفت: «گفته می‌شود که در ارتباط با رسانه‌ها دو لایحه در راه است، که البته دولت لایحه‌های دیگری را نیز در راه دارد که هنوز به‌دست مجلس نرسیده است که از جمله این لوایح می‌توان به لایحه خدمات کشوری اشاره کرد.»
لاریجانی با بیان اینکه رسانه‌ها یک صنف هستند و می‌توانند مستقل باشند، تأکید کرد که «دولت اگر سریع‌تر لوایح مربوطه را به مجلس ارائه کند، می‌توانیم روی آنها بیشتر کار کنیم».
 

  • رسانه‌ها باید رفتار مسؤولانی را که به حواشی می‌پردازند، تقبیح کنند

علی لاریجانی، در بخش دیگری از سخنان خود با اصحاب رسانه‌ها گفت: «وقت مسؤولان باید به مسائل اصلی کشور اختصاص یابد و رسانه‌ها رفتار مسؤولانی که به حواشی می‌پردازند را باید تقبیح کنند».
او تأکید کرد که لازم است رسانه‌ها رابطه تنظیم‌یافته‌تری با مجلس شورای اسلامی داشته باشند، که مجلس هم از این موضوع استقبال و برای فراهم کردن این امکان، تلاش می‌کند.

 

  • نقد رسانه‌ها را مفید می‌دانم

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست افزود: «رسانه‌ها با مجلس ارتباط معقولانه‌ای داشته‌اند و من نقدهای مطرح شده را مفید می دانم، زیرا رفتار رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی برای مجلس مفید است».
لاریجانی از رسانه‌ها خواست تا مردم را نسبت‌به قوانینی که در مجلس با زبان خشک و حرفه‌ای وضع می شود، آشنا کنند و تصریح کرد: «مردم باید بدانند چه قوانینی وجود دارد و اگر محدودیتی هست، آن را بشناسند. اگر لازم باشد، کمیته مشترکی را برای انتقال مفاهیم قانونی به مردم، با رسانه‌ها تشکیل می‌دهیم و ما مخالفتی در این زمینه نداریم. مثلاً مقدار زیادی از دعاوی مطرح شده در قوه قضائیه به عدم آگاهی مردم نسبت‌به حقوقشان ارتباط دارد.»

 

  • از مسأله هسته‌ای عبور کردیم

لاریجانی در این نشست درباره شرایط کشور گفت: «در سال‌های گذشته با تدابیر اندیشیده‌شده، کشور بر روی جاده مناسبی قرار گرفته که نیاز به حمایت دارد تا از سنگلاخ‌ها عبور کند. از مسأله هسته‌ای تاحدودی عبور کرده‌ایم و فضای آرامی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شده که البته هنوز برخی کشورها در این زمینه مسأله‌سازی می‌کنند و نقش رسانه‌ها در این مقطع مهم، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.»
 

  • چالش‌های منطقه‌ای رو به افزایش است

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص شرایط منطقه‌ای گفت: «چالش‌های منطقه‌ای رو به افزایش است و تروریست‌گرایی بیشتر می‌شود، که در نتیجه آشفتگی امنیتی منطقه رو به افزایش است و لازم است که به آن توجه داشته باشیم. بدون عزم ملی، مشکلات اقتصادی قابل حل نیست و برای برون‌رفت از شرایط کنونی، نیاز به ایجاد فضایی عقلانی و همگرایی بیشتر است.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More