شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

علم‌الهدی: برگزاری کنسرت در مشهد، انکر منکرات است

 

 

احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه‌ی مشهد و نماینده‌ی رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی، با انتقاد از اجرای موسیقی در مراسم جشن پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم که دیروز باعنوان «تکرار امید» در مشهد برگزار شد، اجرای نوازندگی‌های عمومی، جمعی و کنسرت‌ها را در آن شهر، حرمت‌شکنی امام هشتم شیعیان دانست.

جشن «تکرار امید» با حضور تعداد زیادی از اعضای ستادهای تبلیغاتی حسن روحانی، اعضای منتخب شورای مشهد و مردم این شهر برگزار شد. در این مراسم، پس از چند سخنرانی، گروه موسیقی «اشتیاق» به سرپرستی علیرضا قربانی، چهار ترانه به نام‌های «ارغوان»، «شب دهم»، «مدار صفر درجه» و «بی‌تابی» اجرا کرد.

 

 

A post shared by Mashhad 2017 ‪(@onlymashhad)‬ on

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علم‌الهدی ظهر امروز، ۶ خردادماه، در خطبه‌های نمازجمعه‌ی مشهد، مشارکت حقیقی مردمی را در انتخابات، بیش از تعداد اعلام‌شده و عددی بیش از ۸۰درصد دانست و گفت به‌خاطر اختلال در توزیع تعرفه‌ها و صندوق‌ها، بخش عمده‌ای از افراد، حتی چندین میلیون‌نفر در سراسر کشور موفق به رأی‌دادن نشده‌اند و ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های نظارتی و  قضایی مسأله را پی‌گیری کنند و متخلفین را تحت پی‌گرد قرار دهند تا اعتماد مردم به نظام در انتخابات‌های دیگر سلب نشود.

امام‌جمعه‌ی مشهد، مشارکت بالای مردم را در انتخابات، نشانه‌ی دین‌مداری آنها دانست و گفت: «هنگامی‌که آدم می‌خواهد از دین‌مداری مردم تشکر کند، باید با دعا تشکر کند؛ اما متأسفانه یک عده از عزیزان ما روز گذشته تشکرشان از شرکت در انتخابات با حرمت شکنی امام رضا صورت گرفت؛ درست نیست؛ این جفای در حق دین است که ما از مردم، با حرمت‌شکنی امام رضا تشکر کنیم».

او در ادامه‌ی سخنان خود با اشاره به قداست سرزمین فلسطین به‌دلیل وجود مسجدالاقصی در آن شهر و طرح این مسأله در قرآن، شهر مشهد را نیز حریم آرامگاه امام هشتم شیعیان دانست و گفت: «این شهر، به نص صریح آیه‌ی قرآن، حرم امام رضاست و این آیه‌ی قرآن است و نظر بنده نیست که بگویند تو و نظرت را قبول نداریم. این شهر حرم امام رضا(ع) است؛ شما حتی یک آدم بی‌ایمان را پیدا کنید، آیا حاضر است بیاید در صحن امام رضا یک نوازندگی عمومی و جمعی راه بیاندازد؟»

علم‌الهدی با اشاره به سخنان افرادی که از حاکمیت قوانین متفاوت با کل کشور در شهر مشهد انتقاد می‌کنند، گفت: «نگویید قانون در همه‌ی کشور یکسان نیست؛ قانون در همه‌ی کشور یکسان است، اما اینجا حرم امام رضاست و حرم امام رضا، سرزمین مقدس است و به عرف همه‌ی مردم، حتی به عرف غربی‌ها و مسیحی‌ها، سرزمین مقدس استثنائات دارد و این استثناء قانونی نیست؛ این استثنا را عرف متدینین و عرف مردم و عرف جهان قائل شده است».

نماینده‌ی ولی فقیه در خراسان رضوی، با انتقاد از کسانی که نظرات او را گونه‌ای اقتدارطلبی می‌دانند، خود را طلبه‌ای دانست که ارتش، نیرو، سرباز و قدرت اجرایی ندارد و تنها می‌تواند از تریبون نمازجمعه، نهی‌ از منکر کند. او گفت: «به‌عنوان نهی از منکر می‌گویم، نوازندگی‌های عمومی و جمعی و کنسرت‌ها در مشهد حرمت‌شکنی امام رضا است و انکر منکرات در این شهر این است که حرمت امام رضا شکسته شود».

علم‌الهدی برگزاری کنسرت و نوازندگی‌های عمومی و جمعی را در هر نقطه‌ای از کشور، اگر هنجارشکن باشد، نه تنها گناه، بلکه توسعه و ترویج فسق و فجور و دشمنی با خدا دانست که هیچ‌جا نباید باشد و اگر هنجارمند باشد، بستگی به اولیاء فرهنگ دارد که «آنها هر کار می‌خواهند بکنند، بکنند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More