شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

صادق زیبا کلام: علیه دانشگاه آزاد به وزارت کار شکایت می‌کنم

 

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و از چهره‌های اصلاح‌طلب،‌ پس از اخراج از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد، روز سه‌شنبه ۸ اسفند اعلام کرده است که علیه دانشگاه آزاد به وزارت کار شکایت می‌کند.

زیباکلام در ضمن این‌که این اقدام دانشگاه آزاد را «یک تسویه حساب سیاسی» ذکر کرده،‌ گفت: «من می‌خواهم به وزارت کار شکایت کنم، چون تصمیمی که درباره من گرفته‌ شده غیرقانونی است».

به گزارش ایسنا،‌ این استاد دانشگاه تاکید کرده است که هیچ توضیحی راجع به این اخراج به او داده نشده است، حتی اخراجش از دانشگاه آزاد به او ابلاغ نشده است. او پس از آن‌که متوجه پرداخت نشدن حقوق ماهیانه‌اش شده، از اخراجش باخبر شده است.

صادق زیبا کلام،‌ اظهار کرد: «من فکر می‌کنم که اگر در این ۲۵ سال در دامداری و مرغداری کار می‌کردم الآن شأن بیشتری برایم قائل می‌شدند».

زیبا کلام گفت: «طبق قرارداد پیمانی که با دانشگاه آزاد داشتم، اولاً باید این موضوع را به من اطلاع می‌دادند و می‌گفتند که ما شما را کنار گذاشته‌ایم و قبل از آن‌ هم یک ماه زودتر به من اعلام می‌کردند. ولی دانشگاه آزاد بدون اعلام رسمی این کار را انجام داده است».

صادق زیباکلام به‌شکل پاره‌وقت و به مدت ۱۰ سال، در دانشگاه آزاد تدریس می‌کرد.

زیباکلام از اصلاح‌طلبان و از نزدیکان فکری اکبر هاشمی رفسنجانی است. هاشمی، رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی بود که  پس از درگذشتش، علی‌اکبر ولایتی، با حکم رهبر ایران به ریاست هیات مؤسس دانشگاه انتخاب شد.

صادق زیبا کلام، همچنین با حفظ خط قرمز‌های جمهوری اسلامی، همواره نسبت به وضع موجود در حکومت جمهوری اسلامی، مواضع انتقادی دارد.

زیباکلام عین حال که به دلایل اقتصادی اخراج خود اشاره کرده و گفته است، «من تنها استاد اخراجی دانشگاه آزاد نیستم و تعداد قابل‌توجهی از اساتید را کنار گذاشته‌اند».

اما او معتقد است که «همه علت به مسائل اقتصادی برنمی‌گردد، چون اساتیدی را کنار گذاشته‌شده‌اند که خیلی مثل مدیریت دانشگاه آزاد فکر نمی‌کنند. رویکردشان در خیلی از مسائل با رویکرد حکومت یکسان نیست؛ بنابراین به‌نوعی تسویه سیاسی صورت گرفته است و آن‌هایی که نگاه و رفتارشان با حکومت سازگاری دارد، به کارشان ادامه می‌دهند».

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More