شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شمار قربانیان حادثه تروریستی تهران به ۱۷ تن رسید؛ مهاجمان ایرانی بودند

 

رضا سیف‌اللهی، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، چهارشنبه شب ۱۷ خرداد در گفت‌وگو با شبکه دوم صدا و سیما، هویت عاملان حمله به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت‌الله خمینی را «ایرانی» معرفی کرد.

سیف‌اللهی اشاره نکرد که این افراد متعلق به کدام شهر ایران هستند اما گفت که آنها به داعشی‌ها پیوسته بودند و در آن مناطقی که داعش اعلام خلافت کرده بود با آنها همکاری می‌کردند. او تصریح کرد: «با توجه به ضربات اخیر بر پیکر داعش و مساله خاتمه خلافت که اینها اعلام کردند و خود را در معرض اضمحلال می‌دیدند و نقش استراتژیک جمهوری اسلامی در این زمینه، چه به لحاظ خدمات مستشاری و چه نظامی و انتظامی، اینها در مراجعت به کشورهای خود و کشور ما از این نقش خائنانه برخوردار شدند و این اقدامات را انجام دادند»

 

شمار قربانیان حادثه تروریستی به ۱۷ تن رسید

خبرگزاری ایلنا، اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان این حادثه به ۱۷ تن رسیده است که از میان آنها ۱۶ مرد و ۱ زن هستند.

این خبرگزاری اسامی کشته‌شدگان این حادثه را به شرح زیر اعلام کرده:

 

  • ۱. حسین جلالی راد
  • ۲. حسین بنی اردلان
  • ۳. صیاف علی همتی
  • ۴. علی توده فلاح
  • ۵. مهدیه هراتی
  • ۶. احسان آقاجانی معمار
  • ۷. سید مهدی تقوی
  • ۸. مرادحسین چهارمحالی
  • ۹. جواد تیموری
  • ۱۰. حمید امدادی
  • ۱۱. جعفر جعفرزاده
  • ۱۲. علی قلی زاده
  • ۱۳. حانیه اکبریان پیردوستی

گفتنی است کار شناسایی ۴ کشته دیگر در حال انجام است.

 

  • وزیر اطلاعات: عقبه تیم تروریستی شناسایی شده است

همزمان محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی،  با اشاره به اینکه عقبه تیم تروریستی که اقدامات دیروز تهران را انجام داد، شناسایی کرده‌ایم گفت: هنوز نمی‌توانیم قضاوت کنیم که عربستان سعودی در این حادثه تروریستی نقش داشته است.
به گزارش ایسنا، سیدمحمود علوی صبح روز پنجشنبه ۱۸ خرداد در جریان بازدید از مجروحان حادثه تروریستی دیروز تهران در بیمارستان طرفه در مورد پیگیری این اتفاق گفت: «تعدادی از اعضای آن‌ها را همکاران ما دستگیر کرده‌اند و در حال بررسی ابعاد موضوع هستند، البته برخی از ابعاد حادثه فعلا قابل گفتن نیست.»
وی در ادامه افزود: «این اقدام اولین طرح تروریست‌ها نبود و در یکی دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ طرح تروریستی داشتند که خنثی شده بود. در ماه اخیر و روزهای اخیر شاهد یک فشار سنگینی از ناحیه تروریست‌ها بودیم؛ به طوری که تقریبا هر هفته تیم‌های دو نفره، سه نفره یا افرادی که به صورت انفرادی فعالیت می‌کردند را شناسایی و دستگیر کرده‌ایم.»
وزیر اطلاعات در ادامه گفته است: «اگر یک بمب منفجر شود همه مطلع می‌شوند، اما اگر صد بمب خنثی شود کسی خبردار نمی‌شود. برنامه ما هم همین است که این اتفاقات کمتر به اطلاع مردم برسد چون آرامش روانی و بهداشت روحی مردم را ضروری می‌دانیم.»

محمود علوی هچنین گفت: «ما معتقدیم با این ترقه بازی‌ها به تعبیر رهبر انقلاب امنیت بی بدیل کشور آسیب نمی‌بیند. دستگاه‌های مختلف امنیتی، نظامی، انتظامی و قضائی، شورای عالی امنیت ملی، وزارت کشور و شورای امنیت با وحدت و همدلی و هم افزایی در جهت برقراری امنیت کشور تلاش کرده و می‌کنند.»

وزیر اطلاعات درباره اظهارنظرها در خصوص نقش کشورهای همسایه در حادثه روز گذشته تهران هم گفت: «در این مورد چون نمی‌خواهیم برخورد شعاری و اظهارات غیر مستند داشته باشیم، زود است که بگوییم از سمت عربستان سعودی حمایت می شده است. هنوز نمی‌توانیم قضاوت کنیم زیرا در حال بررسی موضوع هستیم.»
روز چهارشنبه ۱۷ خرداد  مهاجمان مسلح در دو حمله جداگانه به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت‌الله خمینی ۱۷ نفر کشته و حدود ۴۳ نفر نیز مجروح شدند و مهاجمان نیز به قتل رسیدند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More