شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سپاه پاسداران حریم موشکی ایران را خط قرمز اعلام کرد

 

سپاه پاسداران در آستانه سالگرد انقلاب ۱۳۵۷با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «آمریکا در عرصه جنگ‌های نیابتی شکست خورده‌است.»
به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز جمعه ۲۰ بهمن،  سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای آمریکا را به« ایجاد دودستگی در میان مردم و بی‌اعتماد‌ کردن مردم به نظام» متهم کرد.

بیانیه سپاه پاسداران ضمن توصیف جمهوری اسلامی به عنوان «قدرت اول و بلامنازع غرب آسیا»، می‌گوید:« جمهوری اسلامی اجازه نزدیکی دشمن به دروازه‌های اقتدار دفاعی و توان بازدارنده موشکی و تضعیف سپر امنیت و دفاع ملی خود را نخواهد داد».

سپاه همچنین در این بیانیه با اشاره به «تلاش‌های غرب و به‌ویژه آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی»، تاکید کرد که «جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای، حمایت از «نابسامانی‌ها و شورش‌‌ها» است و جنگ اقتصادی از شیوه‌های جدید آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی است.»

این بیانیه ضمن دسته‌بندی شیوه‌های مقابله غرب با جمهوری اسلامی به نبردهای «سخت، نیمه سخت و نرم»، تاکید کرده که «  ایران هم‌اکنون بسیاری از جهانیان را با گفتمان (تقابل راهبردی با غرب) خود همراه ساخته است.»

سپاه پاسداران همچنین با اشاره به جنگ‌های نیابتی با آمریکا و متحدان اروپایی در منطقه، ضمن تاکید «بر پیروزی جمهوری اسلامی در این میدان‌ها» ادعا کرده که «آمریکا و متحدانش از جمله اسرائیل متحمل شکست‌های زنجیره‌ای شده‌اند.»

فشار‌های اخیر آمریکا به  ایران در مورد مساله اصلاح برجام، برنامه موشکی و نیز نفوذ منطقه‌ای ایران، مقامات جمهوری اسلامی را به واکنش برانگیخته‌است.

فرانسه نیز درآذرماه امسال گفته بود که موضوعات منطقه‌ای و برنامه موشک‌های بالستیک ایران باید به‌طور مجزا مورد مذاکره قرار گیرد.

ایران همواره مذاکره بر سر موضوع سیاست موشکی خود را رد کرده‌ است. محمدصالح جوکار، معاون پارلمانی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی نیز امروز مذاکره بر سر برنامه موشکی ایران را به طور قطعی رد کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More