شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سپاه پاسداران از انهدام یک تیم تروریستی در چالدران خبر داد

 

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از انهدام یک تیم تروریستی و هلاکت اعضای آن در منطقه چالدران خبر داد.

به گزارش خبرگزای ایسنا، نیروی زمینی سپاه پاسداران روز پنجشنبه ۴آبان‌ماه‌، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر رخنه یک تیم تروریستی به منطقه چالدران در استان آذربایجان غربی، در شامگاه چهارشنبه و به شهادت رساندن دو تن از مردم بومی‌، تیم‌های عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه که در منطقه حضور داشتند، تروریست‌ها را تعقیب و با آنان درگیر شدند.»
این اطلاعیه می‌افزاید:‌ «در جریان این درگیری تیم مذکور کاملا منهدم شده و چهار تروریست  نیز کشته و سلاح‌، تجهیزات ارتباطی و مهمات آنان ضبط شد.»

در این اطلاعیه تصریح شده است: «نیروی زمینی سپاه با آمادگی و اشراف اطلاعاتی همه‌جانبه، در همراهی با سایر نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی اجازه عرض اندام به ضدانقلاب و عناصر وابسته به دشمنان و ملت ایران را نداده و هرگونه تلاش آنها برای ایجاد ناامنی در کشور را با قاطعیت پاسخ خواهند داد.»

این نخستین بار نیست که سپاه پاسدارن و وزارت اطلاعات از دستگیری و انهدام گروه‌های تروریستی خبر می‌دهند. پیش از این و در ۱۶مرداد نیز وزارت اطلاعات ایران، از دستگیری ۲۷ نفر از عناصر داعش در داخل و خارج از کشور خبرداد که به گفته‌ی این وزارت‌خانه قصد انجام اقدامات تروریستی در استان‌های عمقی و شهرهای مذهبی کشور را داشتند.

۳تیرماه نیز این وزارتخانه اعلام کرده بود که اعضای یک گروه تروریستی وابسته به داعش را که قصد انجام اقدامات تروریستی در روز قدس را داشتند، دستگیر کرده است. همزمان با این دستگیری، پلیس امنیت و اداره اطلاعات استان فارس خبر داد که ٰ۷ نفر از اعضای مرتبط با گروه تروریستی داعش ۱۸ خردادماه  در استان فارس دستگیر شدند. دو روز پس از حمله اعضای داعش به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت‌الله خمینی در ۱۷ خرداد، نیز  وزارت اطلاعات از بازداشت ۴۱ نفر از اعضای داعش در ایران خبر داد.

روز چهارشنبه ۱۷ خرداد در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت‌الله خمینی،‌ هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که بر اثر ن ۱۷ نفر کشته و حدود ۵۰ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More