شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سفیر ایران در بریتانیا: تلاش‌ها برای آزادی نازنین زاغری در جریان است

 

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در بریتانیا در مورد وضعیت پرونده نازنین زاغری، تبعه ایرانی-بریتانیایی که در زندان ایران به سر می‌برد، اعلام کرد که «مقامات جمهوری اسلامی ایران با سیستم قضایی در مورد پرونده او در حال گفت‌وگو هستند» و تلاش‌ها برای آزادی او در جریان است.

بعیدی‌نژاد در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی جهانی در لندن، روز جمعه ۲۴ فروردین، در پاسخ به پرسش خبرنگار این  شبکه مبنی بر زمان آزادی نازنین زاغری،‌ وعده داد که «تلاش‌ها برای بازگشت او به خانه در جریان است».

او در پاسخ به سوال خبر‌نگار شبکه «بی‌بی‌سی‌ دو» مبنی بر اینکه چه عاملی سبب تعویق وعده آزادی نازنین در کریسمس سال گذشته شده، گفت: « همچنان که می‌دانید روندهای قضایی پیچیده‌اند، ما در واقع گفت‌وگوهای فشرده‌ای با مقامات قضایی شروع کرده‌ایم، اما با توجه به اینکه این تصمیم در اختیار سیستم قضایی است و اینکه آنها آیا از قوانینی در خصوص زمینه‌های انسانی برای تصمیم‌گیری و کمک به او (زاغری) استفاده خواهند کرد، باید منتظر باشیم که آنها چه تصمیمی خواهند گرفت.»

سفیر ایران در بریتانیا همچنین در مورد فرایند آزادی نازنین و ارایه تاریخ دقیق آزادی او، گفت که« نمی‌تواند در این مورد تاریخی مشخصی ارایه دهد.»

نازنین زاغری که نزدیک به دو سال پیش به همراه کودک دوساله‌اش برای دیدار با خانواده و گذراندن تعطیلات نوروزی، به ایران سفر کرده بود، روز ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در فرودگاه «امام خمینی» تهران بازداشت شد.

او اکنون به اتهام«تلاش برای براندازی»، در حال سپری کردن حکم مجازات پنج سال زندان است. بازداشت و زندانی‌شدن نازنین زاغری بر روابط ایران و بریتانیا سایه افکنده است.

موضوع آزادی این تبعه ایرانی-بریتانیایی،‌ یکی از سر فصل‌های هدف سفر وزیر خارجه بریتانیا به تهران بود، این در حالیست که  مذاکرات برای آزادی او هنوز به نتیجه نرسیده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More