شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس: نامه کروبی به خامنه‌ای، روند رفع حصر را کند کرد

 

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از تشکیل کمیته‌ای زیر نظر یکی از «نهادها» برای رفع حصر خبر داده و دلیل کُند شدن روند رفع حصر را «انتشار نامه اخیر مهدی کروبی به رهبر جمهوری اسلامی» ذکر کرده است.

به گزارش ایسنا، بهروز نعمتی، روز چهارشنبه اول فروردین‌ماه گفت: «کمیته‌ای زیر نظر یکی از نهادها برای رفع حصر تشکیل شده، که در حال فراهم کردن شرایط لازم برای این موضوع است».  او اما نام این نهاد را ذکر نکرد.

سخنگوی هیات رئيسه مجلس، با اشاره به این‌که «کمیته مذکور، اقدامات خوبی را برای رفع حصر انجام داده بود»، تأکید کرد: «کار تا برخی مراحل به خوبی پیش رفته بود، اما اتفاقاتی افتاد که موجب کند شدن این روند شد».

به گفته بهروز نعمتی، نامه‌ای که مهدی کروبی، (از رهبران معترض به نتیجه انتخابات ۸۸ )، اخیرا منتشر کرد، باعث شد وقفه‌ای در این روند ایجاد شود.

سخنگوی هیأت رئيسه مجلس معتقد است، اگر این نامه نبود، رفع حصر زودتر به نتیجه می‌رسید.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در عین حال یادآور شد که با بعضی از اعضای این کمیته ارتباط دارد. او همچنین تاکید کرد که پس از تعطیلات نوروزی قصد دارد ادامه روند رفع حصر را با آنان پیگیری کند.

نعمتی اشاره دارد به نامه مهدی کروبی به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که ۱۰ بهمن ۱۳۹۶منتشر شد.

کروبی در این نامه  با یادآوری شیوه سخن گفتن آیت‌الله خامنه‌ای با مردم در سخنرانی معروف ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ گفته بود: «به جای شنیدن صدای اعتراض مسالمت‌آمیز مردم و احترام به خواست آنان، با زبان تهدید سخن گفتید و از مهندسی ناشیانه انتخابات دفاع کردید. در آن روز نظر و دیدگاه خود را به آقای احمدی‌نژاد نزدیک‌تر از همه حتی آقای هاشمی دانستید و بر ما به تندی تاختید».

کروبی در نامه خود ضمن انتقاد شدید به عملکرد علی خامنه‌ای، از او خواسته بود تا نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد.

این نامه در روزهای پایانی هفتمین سال حصر غیرقانونی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نوشته شده است. دولت حسن روحانی بارها قول پیگیری برای رفع حصر محصوران را در شعارهای انتخاباتی خود مطرح کرد، اما پس از ۷ سال و اندی، حصر همچنان ادامه دارد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More