شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سخنگوی دولت :‌ دیدار کره شمالی با رهبری که امضایش را در هواپیما پس می‌گیرد

 

 

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در واکنش به دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی گفت که رهبر کره شمالی با رئیس جمهوری وارد مذاکره شده است که  که در هواپیما امضای خود را پس می‌گیرد.

سخنگوی دولت روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد، ضمن اشاره به اینکه « رئیس جمهور آمریکا، نماینده فهیم آمریکا نیست»،‌ تصریح کرد :‌ «امیدواریم خود ملت آمریکا فکری برای او کنند».

نوبخت افزود: « با آدمی روبه‌رو هستیم که در هواپیما امضای خود را پس می گیرد، نمی‌دانم رهبر کره شمالی با چه کسی دارد مذاکره می‌کند».

واکنش به سخنان نتانیاهو

نوبخت در  واکنش به سخنان نتانیاهو  برای کمک به حل مشکل کم آبی ایران افزود: «رژیمی که دانشمندان هسته ای ما را می‌کشد می خواهد مشکل آب را حل کند؟ واقعا چه مغز کوچکی در کله بزرگ آنها قرار دارد».

پرداخت حقوق بازنشستگان تا قبل از عبد فطر 

او در این نشست خبری همچنین از پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان تا قبل از عید فطر خبر داد.

نوبخت به بازنشستگان وعده داد که « با لب خندان پول‌های بازنشستگان پرداخت می‌شود تا نگویند دولت برای پول دادن به مردم عزا گرفته است».

سخنگوی دولت، ضمن اشاره به اینکه عمدتا پاداش بازنشستگی مربوط به فرهنگیان است، افزود: برای ۴۱ هزار نفر مبلغ ۳۴۰۰ میلیارد تومان و برای بقیه بازنشستگان مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد پرداخت می‌شود».

نوبخت همچنین از پرداخت همه پاداش‌های بازنشستگان ظرف سه ماه آینده  خبر داد و گفت: «کاش در توان دولت بود که همین الان بگویم امروز همه را پرداخت می‌کنیم اما محدودیت داریم».

او تصریح کرد:‌ تاکید رئیس‌جمهور بر پرداخت آن است که در روزهای آینده قبل از عید فطر همه حقوق‌ها را با درصد افزایش پرداخت خواهیم کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More