شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روزنامه کیهان برای دو روز  توقیف شد

 

دادستانی تهران بر اساس شکایت دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، روز چهارشنبه ۱۷‌آبان، اعلام کرد که روزنامه کیهان برای آنچه که اقدام خلاف سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی این روزنامه خوانده شده، برای دو روز توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این روزنامه به‌دلیل بی‌توجهی به تذکرهای ارسالی مبنی بر رعایت مصالح و امنیت ملی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده منتشر نخواهد شد.

 

روزنامه کیهان، که زیر نظر آیت‌الله خامنه‌ای اداره و از نزدیک‌ترین رسانه سپاه پاسداران محسوب می‌شود، در شماره روز دوشنبه خود در گزارشی از حمله موشکی به عربستان استقبال کرد و هشدار داد که "هدف بعدی دوبی" است.

این روزنامه نوشته بود: «الان این انصارالله و انقلابیون یمن هستند که تعیین می‌کنند کجا باید هدف موشک بالستیک دوربرد قرار بگیرد؛ شاید ریاض، جده، طائف و آرامکو هدف بعدی باشد و یا شاید هم انصارالله سر موشک را به سمت بندر شیشه‌ای تر و تمیز دوبی بچرخاند.»

دوبی از شهرهای مهم امارات متحده عربی و یکی از اعضای ائتلاف نظامی علیه شورشیان حوثی در یمن به رهبری عربستان سعودی است.

هیات نظارت بر مطبوعات اگر چه این تیتر را آشکارا مصداق «اقدام علیه امنیت ملی» دانست اما اعلام کرد که به این روزنامه تنها تذکر داده شده.
به گفته‌ی خبرگزاری ایسنا به نقل از جواد قدمی، قاضی سابق دادگستری، این روزنامه سال ۸۲ نیز یک‌بار توقیف شده که دلیل آن نشر مطلبی در بخش گفت‌وشنود آن روزنامه بوده است.
قدمی گفته که توقیف روزنامه کیهان در آن زمان هم موقتی بود و بعد از سپری شدن مدت آن، روزنامه رفع توقیف شد.

در سال‌های اخیر بسیاری از نشریات و رسانه‌ها در ایران با محدودیت‌های بسیاری مواجه‌ و ده‌ها روزنامه‌نگار و وب‌نگار در ایران بازداشت و زندانی شدند. این درحالی است که روزنامه کیهان که از امکانات گسترده مالی و حمایت‌های حکومتی برخوردار است.

سازمان گزارشگران بدون مرز در آخرین ارزیابی سالانه خود از آزادی مطبوعات در سطح جهان، در میان ١٨٠ کشور، ایران را در جایگاه ۱۶۵ قرار داده است.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More