شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی روند امدادرسانی را در زمین‌لرزه اخیر کم‌نظیر دانست؛ حتی در کشورهای پیشرفته

 

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در ادامه سفر خود به استان سیستان‌و‌بلوچستان، درباره برنامه‌های دولتش در زمینه توسعه این استان سخن گفت. او همچنین در سخنان خود، از روند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه تقدیر کرد و آن را حتی در کشورهای پیشرفته نیز کم‌نظیر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی عصر یک‌شنبه ۱۲ آذرماه، در جلسه شورای اداری استان سیستان‌وبلوچستان، از مشارکت مردم در انتخابات قدردانی کرد و گفت: «مردم ایران و استان سیستان‌و‌بلوچستان با مشارکت سیاسی در انتخابات، جواب قاطعی به بدخواهان دادند».

روحانی، همچنین از انتقادهای صورت‌گرفته از عملکرد دولت در زمینه کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده، ابراز ناخرسندی کرد و گفت: «در جریان زلزله غرب کشور، بخش‌های مختلف ازجمله دولت، هلال احمر، بهداشت و درمان، وزارت کشور، نیرو و نفت، اقدامات نمونه‌ای را به انجام رساندند؛ به‌گونه‌ای که بیش‌از ۷هزار نفر در ساعات اولیه وقوع حادثه نجات یافتند، که این در کشورهای پیشرفته نیز کم‌نظیر است».

اقدامات دولت در زمینه کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه مورد انتقاد گروه‌های مختلف قرار گرفته است. ازجمله آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در جریان سفرش به مناطق زلزله‌زده گفته بود: «از تلاش ها قانع نیستم. بنابراین مسؤولان مختلف باید تلاش و مجاهدت خود را مضاعف کنند».

روحانی، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ادعا کرد که دولتش نسبت‌به دولتهای گذشته، بیشترین تلاش‌ها را جهت توسعه استان سیستان‌و‌بلوچستان به انجام رسانده است. او تأکید کرد هزینه‌هایی که برای توسعه استان سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم صرف شده، نسبت‌به دولت دوم  محمود احمدی‌نژاد،  ۲/۵ برابر بیشتر بوده است.

بخش مهمی از سخنان روحانی، به توسعه اقتصادی اختصاص یافت. او با تأکید بر اهمیت صادرات نفت بیرون از تنگه هرمز، اظهار امیدواری کرد که دولتش بتواند پروژه صادرات نفت کشور را از طریق بندر جاسک به انجام رساند.

روحانی همچنین بر اهمیت توسعه بندر چابهار جهت تبدیل‌شدن به یک نقطه ترانزیت بین‌المللی تأکید کرد و افزود: «خیر و برکت افتتاح فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، تنها برای استان سیستان‌و‌بلوچستان و ایران نیست؛ بلکه برای همسایگان ما و دیگر کشورهای منطقه نیز بوده و پروژه‌ای بین‌المللی است».

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر اینکه یکی از اهداف بزرگ دولتش مبارزه با فقر است، افزود: «همانطور که در تبلیغات انتخاباتی به مردم قول دادم، همه باید به هم کمک کنیم تا فقر مطلق در این کشور ریشه‌کن شود، و دولت در این راستا در برنامه‌های خود نسبت به آن اهتمام دارد».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More