شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی در زنجان: صداوسیما گرفتار یک باند سیاسی شده است

 

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و نامزد انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری با انتقاد از نامزدهای رقیب خود می‌گوید به روستاییان دروغ نگویید، با اتوبوس مردم را جمع نکنید و در پادگان‌ها به آنها نهار چرب ندهید.

به گزارش ایلنا، روحانی صبح روز سه‌شنبه، ۲۶ اردی‌بهشت‌ماه، در جمع هوادارانش در زنجان، انتخابات ۲۹ اردی‌بهشت را به یک دوراهی تشبیه کرد که در آن باید از میان دو راه انتخاب کنیم: «یا به سمت قله برویم و پرچم ایران را به اهتزار درآوریم، یا خدای‌ناکرده به سمت دره برویم و عزت خود را از دست بدهیم.»
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه‌ی سخنان خود با انتقاد از بعضی از دیگر نامزدهای انتخابات گفت: «به روستاها نروید، به مردم دروغ بگویید. با اتوبوس مردم را جمع نکنید. در پادگان‌ها به آنها نهار چرب ندهید. ایران همین سه چهار روز نیست. »

روحانی با انتقاد از برخی سیاست‌های صداوسیما گفت: «همه‌ی کارمندان صداوسیما افراد خوبی هستند و خبرنگاران و تولیدکنندگان آن رسانه نیز زحمتکش هستند و ما آنها را دوست داریم؛ اما این رسانه گرفتار یک باند سیاسی شده است. من نمی‌خواهم از شورای نگهبان درخواست کنم که نظارت کند؛ جوانان شما نظارت کنید.»

رئیس دولت یازدهم، با انتقاد از رفتار برخی رقبای خود در انتخابات دوره‌ی دوازدهم ریاست‌جمهوری گفت: «اگر می‌خواهید به روحانی توهین کنید، چهار سال این کار را انجام دادید. باز هم توهین کنید اشکالی ندارد؛ اما چرا به معلمان کشور توهین می‌کنید و به دروغ می‌گویید که در مدارس ما ضدعفت و حجاب به بچه‌ها درس داده می‌شود. پس شرم و خجالتتان کجا رفته است؟ چرا به روستاییان شریف و زحمتکش و تولیدکننده‌ی ما به دروغ می‌گویید که به روحانی رأی ندهید، چون یارانه‌ی شما قطع خواهد شد. چرا دروغ می‌گویید؟»

روحانی با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم یک کشور عظیم ۸۰ میلیونی را با نذر و صدقه اداره کنیم، یادآور شد که با این همه تجربه، به چهارسال قبل بازنمی‌گردیم و نمی‌خواهیم ایران دوباره تحریم شود و در بانک‌ها را ببندیم و در صرافی‌ها را باز کنیم.

حسن روحانی در همایش انتخاباتی زنجان

 

روحانی با اشاره به تخریب هر روزه‌ی دولت یازدهم گفت: «آیا راضی شدید به خاطر انتخابات دین و اخلاق را بفروشید و ایران را سیاه‌نمایی کنید و به‌خاطر رأی می‌خواهید محرومان و فقرای جامعه را تحقیر کنید.» او افزود: «ما رای را برای ملت، کشور، اسلام و مردم می‌خواهیم، اما گویا شما دین و کشور و مردم را برای رای می‌خواهید. اما نه، دوران خرافات پایان یافته است.»

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش‌ دیگری از سخنان خود، با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در رابطه با دریاچه‌ی ارومیه گفت: «اگر دولت یازدهم درخصوص دریاچه‌ی ارومیه اقدامی نکرده بود، این دریاچه خشک شده بود و مردم با بحران طوفان نمک روبرو بودند؛ آقای صداوسیمایی که حاضر نیستید از دولت سخن بگویید، حداقل از دریاچه‌ی ارومیه سخن بگویید.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت یازدهم برای توسعه‌ی زیرساخت‌ها و پهباندها تلاش بسیاری کرده است، گفت: «این خدمات در دولت دوازده، بیشتر ادامه می‌یابد و دولت پهن‌باندی را به‌وجود خواهد آورد که همه‌ی مردم بتوانند با موبایل خود یک صداوسیما باشند.»

روحانی همچنین با اشاره به برخی مخالفت‌ها با اقدامات دولت یازدهم در زمینه‌ی توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی در کشور اشاره و اظهار کرد: می‌گویند شبکه‌های ارتباطی بسته شود؛ چرا؟ آن‌ها می‌گویند اتوبان‌ها را ببندید، چون مردم تصادف می‌کنند؛ درحالی‌که ما معتقدیم اتومبیل‌ها را باید اصلاح کرد و نباید برای تخلف یک نفر، خیابان‌ها را بست.»

رئیس دولت یازدهم در بخش دیگری با انتقاد از نبود اعتماد به جوانان و دختران، گفت: «آنها بهتر از شما دین را قبول دارند؛ دائم پشت تریبون‌ها نگویید آنها بی‌دین هستند. شما پاسدار عفت در کشور شده‌اید؟ پاسدار عفت ما زنان ما هستند.»

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه روحانی خود را آماده کرده است تا آبرو و روح و جان و جسمش را فدای مردم کند، به‌طور ضمنی در پاسخ به مطالبات برخی هوادارانش در رابطه با رفع حصر از میرحسین وسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، گفت: «من می‌دانم شما چه می‌گویید؛ شما می‌گویید که چرا کلیدت بعضی از درها را باز نکرده است؛ من از شما می‌خواهم که با رأیتان به روحانی به او قدرت بازو بدهید.»

روحانی با تأکید بر اینکه ما پای صندوق‌های رأی می‌رویم تا حصر را بشکنیم، گفت: «آن‌هایی که می‌خواهند قدرت در انحصار یگ گروه خاص باشد، به آن‌ها می‌گوییم قدرت ایران متعلق به همه‌ی ملت ایران است. ما حصر قدرت در کشور را نمی پذیریم؛ ما حصر ایران را نمی پذیریم؛ ما تحریم ایران را نمی‌پذیریم.»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More