شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی : حامی آزادترین شیوه‌ی مناظره هستم

 

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، خود را حامی آزادترین شیوه در مناظرات انتخاباتی خواند و خواستار تجدیدنظر ستاد تبلیغات انتخابات کشور در تصمیمشان در مورد نحوه‌ی برگزاری مناظره‌های انتخاباتی شد تا مردم بهتر بتوانند به حقایق پی ببرند و انتخاب کنند.  
حسن روحانی عصر امروز، پنجشنبه، ۳۱ فروردین ماه، در نشست با جوانان و نخبگان استان فارس در شیراز، با تأکید بر این‌که «همه باید بدون لکنت زبان سخن بگویند و نقد کنند و نکات مد نظر خود را اعلام نمایند»، گفت که هرچند به‌عنوان رئیس‌جمهور مسؤول اجرای انتخابات است، اما نمی‌خواهد در اموری که قانون به بخش‌های دیگر واگذار کرده، مداخله کند و امیدوار است ستاد تبلیغات انتخابات کشور، تجربه‌ها را بار دیگر مرور و تصمیماتی را که راجع به نحوه‌ی مناظره‌های انتخاباتی اتخاذ شده، بررسی کند.

امروز اعلام شد که براساس تصمیم «کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری»، مناظرات نامزدهای انتخابات دوره‌ی دوازدهم ریاست‌جمهوری، پخش زنده نخواهد داشت و به‌صورت ضبط‌ شده از تلویزیون پخش می‌شود.
او همچنین مدعی آزادی در کشور از لحاظ بیان انتقادات مختلف در جامعه و رسانه‌ها شد و با اشاره به اظهارات برخی از مقامات کشورهای خارجی در ملاقات‌های خصوصی، گفت: «آنها می‌گفتند که تو چگونه با وجود اینکه روزنامه‌ها و صداوسیما که رسانه‌ای ملی است و علیه شما سخن می‌گوید، کشور را اداره می‌کنید؟»
روحانی در ادامه تخریب را متفاوت از نقد و دروغ را گناهی بزرگ و اقدامی خلاف فرهنگ ایرانی دانست و گفت: «اگر کسی تصور کند کشوری که چند سال در تحریم بوده را می‌توان ظرف چند ماه مسائلش را حل کرد، اشتباه می‌کند، چرا که باید قدم به قدم حل و فصل شود.» او با بیان انتقاداتی نسبت‌به دولت قبل ابراز امیدواری کرد که بحث‌ها و ایام انتخابات موجب روشن‌شدن این موضوعات برای مردم شود و گفت: «آنهایی که شعار می‌دهند، بدون اینکه محاسبه پس دهند، باید بیایند و جوابگو باشند.»
رئیس‌جمهوری در سخنان خود، چندین‌بار تأکید کرد: «در مسیری که شروع کرده‌ایم، نیمه‌ی راه طی شده است؛ برخی برنامه‌ها، تکمیل و برخی نیمه کاره است و باید تکمیل شود و برخی مسیرهای سخت نیز باید شروع شود».
رئیس‌جمهوری در سخنان خود، راه انتخابات را امروز کمی هموارتر از سال ۹۲ دانست، در نهایت خود را آماده‌ی حضور دوباره در صحنه‌ی انتخابات اردی‌بهشت اعلام کرد و گفت: «دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره اعتدال، دوباره امید».

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More