شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رهبر جمهوری اسلامی ایران: اگر ما کوتاه بیاییم، دشمن جلو خواهد آمد

 

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر و فرمانده کل قوای جمهوری اسلامی ایران، مذاکره بر سر برنامه‌ی هسته‌ای را به‌دلیل مخالفت آمریکا با پیشرفت علمی ملت ایران و برخورد آن کشور را با این مذاکرات و نتیجه‌ی آن، خصمانه، ظالمانه، قلدرمآبانه و زورگویانه دانست و افزود: «اگر ما کوتاه بیاییم، دشمن جلو خواهد آمد».

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، صبح روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه، در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی، امنیت ایران را در ناامنی کنونی منطقه، مثال‌زدنی خواند و افزود که «نیروی انتظامی، با تأمین امنیت مردم، زمینه‌ساز تأمین آبروی نظام جمهوری اسلامی می‌شود».

آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم اقتدار همراه با محبت و صمیمت در برخورد نیروی انتظامی با مردم، وظایف اصلی این شاخه از نیروهای مسلح را «پای‌بندی به قانون و جرأت و دلیری برای اجرای بی‌ملاحظه‌ی آن» دانست.

رهبر جمهوری اسلامی ایران، در سخنان خود، «دخالت‌های شرارت‌آمیز و شیطنت‌آمیز آمریکا و صهیونیسم برای نفوذ در منطقه و تأمین منافع نامشروع خود و تضعیف ملت‌ها» را علت ناامنی کنونی منطقه دانست و افزود: «آن‌ها یک روز، داعش را به‌وجود می‌آورند و هنگامی‌که با همت مقاومت و جوانان مؤمن، داعش به نفس‌های آخر خود رسیده است، به‌دنبال راه‌های خباثت‌آمیز دیگر می‌روند؛ اما به توفیق الهی و به همت جوانان ایران و جوانان مقاومت، بار دیگر بینی کارگزاران نظام سلطه به خاک مالیده خواهد شد».

آیت‌الله خامنه‌ای، تنها راه مقابله با آن‌چه را که «نفوذ و طمع‌ورزی قدرت‌های سلطه‌گر به‌ویژه آمریکا» خواند، احساس توانایی ملت‌ها و دولت‌های منطقه و به‌کارگیری آن، دانست و تأکید کرد که «اگر ما کوتاه بیاییم، دشمن جلو خواهد آمد».

رهبر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آن‌چه که «گستاخی و وقاحت» آمریکا در قضیه‌ی برجام خواند، گفت: «آنها در این موضوع، هر روز از خود یک شرارت و یک شیطنت نشان می‌دهند». او این مسأله را نشان‌گر صحت گفته‌ی آیت‌الله خمینی دانست که «آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواند»، و افزود: «حقیقتاً رژیم ایالات متحده‌ی آمریکا، خبیث‌ترینِ شیطان‌هاست».

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به علت تلاش ایران برای دست‌یابی به دانش هسته‌ای، گفت: «براساس برآورد کارشناسی و دقیق متخصصان، کشور تا چندسال آینده، برای تأمین برق خود، نیازمند حداقل ۲۰هزار مگاوات برق تولیدی از نیروگاه‌های هسته‌ای است و بر همین اساس، ملت ایران برای تأمین نیاز خود، به‌دنبال یک مسیر علمی و عملی و یک اقدام مشروع و صحیح و بی‌خطر رفت، اما آمریکا که مخالف پیشرفت علمی ملت ایران و دیگر ملت‌هاست، در مقابل این حرکت مشروع ایستاد و تحریم‌های ظالمانه را تحمیل کرد». او در ادامه‌، افزود: «مسؤولان کشور به این نتیجه رسیدند که مذاکره کنند و از بخشی‌از حق خود نیز صرف‌نظر کنند تا تحریم‌ها برداشته شود؛ اما امروز می‌بینیم علی‌رغم همه‌ی قرارها و تعهدها و بحث‌های فراوان در مذاکرات، برخورد آمریکا با این مذاکرات و نتیجه‌ی آن، کاملاً ظالمانه، قلدرمآبانه و زورگویانه است».

آیت‌الله خامنه‌ای این برخورد را خصمانه دانست و گفت: «مسؤولان باید به سردمداران فاسد رژیم ایالات متحده‌ی آمریکا اثبات کنند که به مردم خود متکی هستند و ملت ایران که ملتی مقتدر است، به برکت اسلام، زیر بار زور نمی رود و کرنش نخواهد کرد. آمریکایی‌ها بدانند ملت ایران بر مواضع شرافت‌مندانه و قدرت‌مندانه‌ی خود خواهد ایستاد و در مسائل مهم مربوط‌به منافع ملی، عقب‌نشینی در قاموس جمهوری‌اسلامی معنی ندارد و پیش خواهد رفت».

آیت‌الله خامنه‌ای علت خصومت‌ورزی روزافزون با ملت ایران را «الهام‌بخشی برای ملت‌های دیگر» دانست و افزود: «مسؤولان فاسد، دروغ‌گو و فریب‌کار آمریکا، وقیحانه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را به دروغ‌گویی متهم می‌کنند؛ درحالی‌که ملت ایران، صادقانه حرکت و اقدام کرده و صادقانه نیز این مسیر را تا آخر خواهد پیمود». او در ادامه، خطاب‌به مسؤولان آمریکایی گفت: «دروغ‌گو شما هستید؛ دروغگو کسانی هستند که برای هیچ ملتی، سعادت و خوشبختی قائل نیستند و تأمین منافع نامشروع خود را به‌ هر قیمتی جایز می‌دانند».

رهبر جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ایستادگی ملت ایران، افزود: «هر حرکت غلط نظام سلطه در قضیه‌ی برجام، با عکس‌العمل جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More