شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رد ادعای خوراندن قرص به بازداشتی‌ها ازسوی سازمان زندان‌ها

 

روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی جمهوری اسلامی ایران، اجبار زندانیان به مصرف هرگونه دارو را تکذیب کرد.

درپی انتشار اخباری مبنی‌بر فوت چندنفر از بازداشتی‌های اعتراضات اخیر در برخی از بازداشتگاه‌های کشور، محمود صادقی، نماینده‌ی اصلاح‌طلب مجلس ایران، سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه، در حساب کاربری توئیتر خود نوشت که به گفته‌ی بستگان یکی از بازداشت‌شدگان جان‌باخته در زندان، مسؤولان زندان، بازداشتی‌ها را مجبوربه خوردن قرص‌هایی می‌کرده‌اند که حال آن‌ها را بد می‌کرده است.

در پی انتشار این موضوع، روابط عمومی سازمان زندان‌ها، روز پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه، ضمن تکذیب و رد این ادعا، مسائل مطرح‌شده ازسوی این نماینده را واهی و آن را مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی دانست.

سازمان زندان‌ها  اعلام کرد که اشخاص مطرح‌کننده‌ی این دروغ و تهمت بزرگ را در اسرع وقت و در دادسرای عمومی و انقلاب تهران، تحت تعقیب قانونی قرار خواهد داد.

این سازمان همچنین در بیانیه‌ی خود، به خلاصه‌ای از اقدامات مرتبط با مسائل بهداشتی و درمانی که به تمام محکومان و متهمان در بدو ورود به تمام زندان‌های کشور ارائه می‌شود، پرداخته است. در این بیانیه آمده که تمام زندانیانی که وارد زندان می‌شوند پرسش‌نامه‌هایی را جهت تشکیل پرونده‌ی شخصی تکمیل می‌کنند که یکی از بخش‌های آن مربوط به شناسنامه‌ی بهداشتی و سلامت آنان است.

در ادامه، آمده است که در این فرآیند، به‌هیچ‌وجه در مبادی ورودی، به زندانیان دارویی ارائه نمی‌شود و چنان‌چه در یک فرد زندانی، بیماری خاصی تشخیص داده شود، فرد مذکور به واحد بهداری زندان و یا در صورت نیاز، به مراکز بهداشتی و درمانی سطح شهر اعزام می‌شود.

بر اساس اعلام منابع رسمی، طی تجمعات اعتراضی دی‌ماه ۹۶ که در بیش‌از ۱۰۰ شهر ایران، ازجمله تهران برگزار شد، دست‌کم سه‌هزار و ۷۰۰ نفر بازداشت شدند و  بیش‌از ۲۵ نفر هم جان خود را از دست دادند. تاکنون مشخص شده است که بین ۳ تا  ۵ نفر هم در هنگام بازداشت و زمانی که در زندان موقت بوده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More