شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رئیس قوه قضائیه: جاسوسی در ایران رایج شده است

 

صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌ی قضائیه می‌گوید امروز جاسوسی در پوشش فعالیت‌های مدنی رایج شده است و علاوه‌بر این، در پوشش بازار کسب‌وکار نیز جمعیت‌هایی تشکیل می‌دهند که از آن طریق، بی‌‌بندوباری را ترویج دهند.

آملی‌لاریجانی روز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه، در جلسه‌ی مسؤولان عالی قضایی، با بیان این‌که خطر نفوذ، بسیار بزرگ است و قوه‌ی قضائیه نسبت‌به مسأله‌ی نفوذ بسیار حساسیت دارد، افزود که غربی‌ها، ازجمله آمریکا، برای نفوذ بسیار تلاش می‌کنند و بخشی از حملات به دستگاه قضایی، به دلیل ایستادگی در برابر نفوذ خارجی‌هاست.

رئیس قوه‌ی قضائیه، اعتراضات اخیر را نمونه‌ای از پروژه‌ی نفوذ دشمن دانست و گفت که در حوادث اخیر، برخی در قالب پوشش‌های خاص، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کرده‌اند.

آملی‌لاریجانی با ادعای این‌که جاسوسی در پوشش فعالیت‌های مدنی، در ایران رایج شده است، افزود که در پوشش حمایت از محیط‌زیست، اطلاعات برای بیگانگان جمع‌آوری شد که قوه‌ی قضائیه سد راه شد؛ بنابراین به همین دلیل، انواع تهمت‌ها و حملات به دستگاه قضایی وارد می‌شود.

سخنان رئیس قوه‌ی قضائیه در مورد «رواج جاسوسی در ایران»، درحالی است که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران، در آذرماه، با اشاره به آن‌چه که «جاسوسی دختر رئیس قوه‌ی قضائیه» خواند، قوه‌ی قضائیه را دیکتاتور خوانده بود.

 

  • تخریب قوه‌ی قضائیه خیانت است

آملی‌لاریجانی با بیان این‌که انتقاد، با تخریب فرق دارد، گفت که قوه‌ی قضائیه یکی از ارکان نظام است و تخریب آن، تخریب رکن نظام به‌شمار می‌رود؛ بنابراین تخریب ارکان نظام، خیانت به اسلام و انقلاب است.

 

  • واکنش آملی‌لاریجانی به صبحت‌های اخیر احمدی‌نژاد

رئیس قوه‌‌ی قضائیه، با اشاره به سخنان اخیر احمدی‌نژاد مقابل دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی، گفت: «عده‌ای با مغالطه می‌گویند که اگر از دستگاه قضایی شکایت داشتیم، به کجا شکایت کنیم؟ این سؤال اساساً ایراد دارد؛ زیرا کسی با کل دستگاه قضایی به‌عنوان یک مجموعه‌ی واحد طرف نیست؛ بلکه این مجموعه، اجزایی دارد و هرکس ممکن است با جزئی از این کل طرف باشد. شما با یک رأی طرف هستید، نه با کل دستگاه قضایی. اگر یک قاضی یا کارمند تخلفی کرد، باید همانند آنچه که در همه‌ی دنیا وجود دارد، به قسمت مربوطه شکایت کنید و حق خود را بخواهید. شکایت در هر زمینه‌ای، مرجع قانونی خود را دارد و نمی‌توان گفت که از کل یک مجموعه به کجا شکایت کنیم؟»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران، ۲۵ بهمن‌ماه، مقابل دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی، گفته بود: «دستگیر می‌کنند و جنازه تحویل می‌دهند و یک‌طرفه می‌زنند و می‌روند. می‌خواهیم از این رفتارها شکایت کنیم، به کجا باید شکایت کنیم؟! جایی نیست؛ رهبری هم که می‌گویند مسؤولیت عملکرد دستگاه قضایی و بقیه‌ی دستگاه‌ها به‌عهده‌ی ایشان نیست. کسی که در دستگاه دولتی و حکومتی مورد ظلم واقع می‌شود، چه کار باید بکند؟! به کجا باید مراجعه کند؟! به خودشان؟!»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More