شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ده نفر از نمایندگان مجلس از زندان اوین بازدید کردند

 

۱۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز ۱۰ بهمن از زندان اوین بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ نمایندگان مجلس  از« اندرزگاه۴»،‌ که گزارش شده محل بازداشت معترضان اجتماعات اخیر است و همچنین بند ۲۰۹ زندان اوین بازدید کردند.

این بازدید با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و مدیر کل زندان‌های استان تهران انجام شده است.

بازدید سه ساعته نمایندگان مجلس، در راستای بازداشت صد‌ها نفر از معترضان تجمعات اخیر در تهران و شهرستان‌ها و همچنین کشته شدن چند نفر از زندانیان در زندان اوین، که از سوی مقامات دستگاه قضائی،‌ مرگ آنها«خودکشی» اعلام شد،‌ صورت گرفته است.

بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بوده روز گذشته ۹ بهمن، انجام شود که به دلیل  بارش برف سنگین در تهران، به امروز موکول شد.

همچنین به گزارش ایسنا، بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ترکیب هیات بازدید کننده از زندان اوین متشکل از سه فراکسیون سیاسی مجلس است، گفت: «هیات بازدید کننده از زندان اوین تحت مدیریت کمیسیون قضایی مجلس انجام می‌شود».

وی افزود: «عزت الله یوسفیان ملا و محمدمهدی برومندی (فراکسیون مستقلین)، اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی قضایی، محمد دهقانی و ولی الله نانواکناری (فراکسیون ولایی)، محمد کاظمی، عبدالکریم حسین زاده، فاطمه سعیدی و علیرضا رحیمی (از اعضای فراکسیون امید) از جمله نمایندگانی هستند که از زندان اوین بازدید کرده‌اند».

بازدید نمایندگان مجلس در حالی صورت گرفته است که امروز، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور ایران نیز خبر داده است که کمتر از ۳۰۰ نفر از دستگیرشدگان در حوادث اخیر، همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند که هیچ‌یک از آن‌ها دانشجو نیستند.

از سوی دیگر در جریان اعتراضات دی‌ماه در تهران و سراسر ایران، مقامات جمهوری اسلامی کشته شدن دو نفر از معترضان را تایید کرده‌اند، این در حالیست که نهاد‌های حقوق بشری از کشته‌شدن دست‌کم ۴ نفر در زندان‌‌های ایران خبر داده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More