شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دهقان: احمدی‌نژاد دلیل حمله آمریکا به عراق را جلوگیری از ظهور امام زمان می‌دانست

 

حسین دهقان، وزیر دفاع دولت یازدهم اعلام کرد که بر اساس تحلیل محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری پیشین ایران، حمله آمریکا به عراق، برای جلوگیری از ظهور امام دوازدهم شیعیان در آن کشور بوده است.

دهقان در گفت‌وگو با سال‌نامه نوروزی مجله مثلث، درخصوص خبر جایگزینی خود با شمخانی به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، گفت: «این صددرصد جدی بود؛ آقای روحانی همواره دنبال این بودند که آقای شمخانی را جابه‌جا کنند؛ ولی من مایل نبودم به‌جای آقای شمخانی بروم».

 

  • قرار بود موسوی اعلام کند که نتایج انتخابات ۸۸ ازسوی مراجع رسمی  را قبول دارد

او در بخشی از این گفت‌وگو، به موضوع حصر اشاره کرد و گفت که طبق دیدار و صحبت‌های صورت‌گرفته با میرحسین موسوی، قرار شد او اعلام کند که نتایج انتخابات سال ۸۸ ازسوی مراجع رسمی را قبول دارد.

وزیر دفاع دولت یازدهم، تصریح کرد همچنین مقرر شده بود موسوی در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، ضمن تأیید نتیجه انتخابات، خواستار رسیدگی به مشکلش ازطریق مراجع قضایی شود.

 

  • مرجع تقلید میرحسین خامنه‌ای است

دهقان همچنین مدعی شد که میرحسین موسوی، طی دیداری اعلام کرده که مرجع تقلید او، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع پیشین ایران، همچنین به دوران مسؤولیت خود در بنیاد شهید در دولت محمد خاتمی و دیدارش با احمدی‌نژاد در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت که تحلیل احمدی‌نژاد از حمله آمریکا به عراق این بود که آمریکا از ظهور امام دوازدهم شیعیان در بغداد آگاه بوده و برای جلوگیری از ظهور او، به عراق حمله کرده است.

 

  • احمدی‌نژاد مانند در مسجد است، نه می‌شود کند و نه می‌شود آن را سوزاند

او درخصوص شرایط کنونی احمدی‌نژاد برای نظام، افزوده است که اکنون او مانند در مسجد است و نه می‌شود آن را کند و نه می‌شود سوزاند.

وزیر دفاع دولت یازدهم، تصریح کرده است که در دوران دولت‌های نهم و دهم، می‌گفتند احمدی‌نژاد مانند گلوله آتش در دست حاکمیت است و کار خود را انجام می‌دهد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More