شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دریادار سیاری:  امنیت ایران «مثال‌زدنی» است

 

دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، ضمن اشاره به اهمیت دیپلماسی دریایی، توسعه‌ی مأموریت‌های فرامنطقه‌ای دریایی و حضور جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های آزاد جهان، از رسالت‌های نیروی دریایی دانست. او همچنین امنیت برقرار در ایران را «مثال‌زدنی» دانست.  

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریادار سیاری، روز دوشنبه دهم مهرماه، مهم‌ترین دستاورد نیروی دریایی را برقراری امنیت در دریاها دانست و با اشاره به بالا بودن سطح آمادگی نیروهای مسلح در حال حاضر برای مقابله با تهدیدات احتمالی، افزود: «امروز به‌لحاظ تجهیزات، در شرایطی هستیم که برای تأمین تجهیزاتمان نیاز نداریم به اینکه از دیگران درخواست کنیم و در سال‌جاری نیز از دستاوردهای جدیدمان رونمایی خواهیم کرد».

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ادامه و در دستور کار بودن توسعه‌ی مأموریت‌های فرامنطقه‌ای دریایی، حضور جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های آزاد جهان، از رسالت‌های نیروی دریایی دانست.

حبیب‌الله سیاری، جمعه هفتم مهرماه نیز از آمادگی کامل نیروی دریایی ارتش خبر داده و بر توسعه‌ی مأموریت‌های فرامنطقه‌ای در آینده، تأکید کرده بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، امنیتی را که در ایران برقرار است، «مثال‌زدنی» دانست و گفت: «علی‌رغم اینکه در منطقه‌، ما ناامنی‌های زیادی را شاهد هستیم، اما ایران اسلامی، از امنیت پایدار و مناسبی برخوردار است».

سیاری روز دوشنبه دهم مهرماه، همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا ،  حضور نیروی دریایی ارتش را در آب‌های آزاد دنیا را نشان‌دهنده‌ی توان‌مندی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: «روی پای خود ایستادن و برای دریانوردی‌های دراز و طولانی‌مدت و دوردست آماده بودن، از دستاوردهای ماست». او اسکورت کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌ها در خلیج عدن، ساخت کشتی‌های تجاری، رزمی و ناوشکن و همچنین زیردریایی را هم از دیگر افتخارات نیروی دریایی ارتش دانست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به این‌که در اردی‌بهشت‌ماه سال آینده، ایران میزبان دست‌کم ۵۰ مقام عالی‌رتبه‌ی نظامی از کشورهای مختلف خواهد بود، گفت: «امروز بحث دیپلماسی دریایی به‌جد دنبال می‌شود. بحث رفت‌وآمدهایی که با کشورهای جهان صورت می‌گیرد، نشان از توانمندی‌های ماست و ما برنامه داریم آن را توسعه دهیم».

دریادار سیاری با اشاره به برگزاری ۲۵ رزمایش تخصصی، از ابتدای سال جاری تا بهمن‌ماه، اعلام کرد که در پایان سال نیز رزمایشی باعنوان «رزمایش بزرگ ولایت ۹۶» برگزار خواهد شد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More