شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درگیری جدیدی و چمران : شهردار به جای اداره شهر، زمین می‌دهد

 

عباس جدیدی،‌ عضو شورای شهر تهران،‌ در آخرین جلسه رسمی شورای چهارم، با انتقاد از عملکرد شهردار تهران گفت: «چرا شهرداری قانون را به نفع خود تغییر می‌دهد. آقای قالیباف شما شهرداری را با سازمان زمین شهری اشتباه گرفته‌اید، به جای اداره شهر برای اهداف سیاسی خود زمین می‌دهید.»
به گزارش ایلنا، عباس جدیدی در سیصدوشصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با تاکید بر این‌که حرف‌های او به مردم وارونه انعکاس داده می‌شود، گفت: «حق پیمانکاران زحمتکش شهرداری را پرداخت کنید. به جای آنکه جلوی دوربین پُز دهید درباره بدهکاری‌های خود توضیح دهید.»
این عضو شورای شهر ادامه داد: «نگذاشتند در مورد گزارش حسابرسی جلسه قبل توضیحاتی دهم اما سنگ‌بنا به غلط گذاشته شده است. درست است که کمیسیون حقوقی و نظارت زحمت می‌کشد اما هرکس به اندازه ظرفیتش کار می‌کند. متنی که در صحن به عنوان گزارش حسابرسی خوانده شد فاقد تحلیل بود و گزارش محسوب نمی‌شد.»

جدیدی با انتقاد از عملکرد شهرداری و با اشاره به این‌که شهرداری قانون را به نفع خود تغییر می‌دهد گفت: «چرا شهرداری قانون را به نفع خود تغییر می‌دهد. اساسنامه شرکت‌ها و سازمان‌ها و بحث بودجه غیرنقدی کاملاً با روح قانون شهرداری‌ها مغایرت فاحش دارد.»
او در ادامه  تصریح کرد: « جناب آقای قالیباف ما با شما دشمنی و تقابل نداریم چرا تا اسم بودجه غیر نقد و نامه‌های سرگردان من می‌آید که در مورد واگذاری املاک به یکسری افراد خاص است پاسخ ما را نمی دهید. مگر ما از شما چه خواستیم. سه سال است دارید ما را به دنبال خود می‌کشید، اگر نمی‌خواهید ما همین الان می‌رویم.»

با به پایان رسیدن وقت عباس جدیدی و تذکر مهدی چمران رییس شورای شهر، درگیری لفظی میان این دو تن درگرفت.

جدیدی به صورت میکروفون‌خاموش و ایستاد و خطاب به چمران گفت:چهار سال نگذاشتید صحبت کنم، بنده هم اگر رئیس شورای شهری چون شما داشتم، قطعا ۱۲ سال شهردار تهران بودم.

چمران در پاسخ به صحبت های جدیدی گفت: کنایه نزنید، وقت قانونی دارید که آن هم تمام شده در کشتی هم زمان سه دقیقه است و وقتی زمان تمام شود از تشک بیرون می‌اندازن‌تان، نمی‌توانید 10 دقیقه کشتی بگیرید. ما قبل از شما کشتی‌گیر بودیم، از تختی مردانگی و شرافت را یاد بگیرید.

جدیدی در ادامه رو به چمران گفت: «چرا نمی‌گذارید من حرف بزنم؟ بقیه که صحبت می‌کنند را ننه عقدی زائیده، من را ننه صیغه‌ای؟»

براساس قانون، جلسه امروز شورا، آخرین جلسه رسمی شورای چهارم بود. اما بنا به گفته‌ی چمران در صورت تمایل اعضای شورا،  آن‌ها می‌توانند جلساتی را  به صورت غیررسمی داشته باشند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More