شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درخواست «اشد مجازات» برای محمد ثلاث، درویش گنابادی متهم به قتل

 

نماینده دادستان در نخستین روز برگزاری دادگاه «محمد ثلاث»، درویش گنابادی متهم به قتل، تقاضای «اشد مجازات» برای او کرده است.   

دادگاه محمد ثلاث، یکی از دراویش گنابادی که متهم به زیر گرفتن و قتل ۳ مامور نیروی انتظامی در ناآرامی‌های خیابان پاسداران است، ظهر یک‌شنبه ۲۰ اسفند، با حضور وکیل تسخیری، اولیای دم و نماینده دادستان در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد.

نماینده دادستان، محمد ثلاث را به دلیل سه فقره قتل عمد و اخلال در نظم عمومی مجرم شناخت و با توجه به تاکید اولیای دم مقتولین بر قصاص، خواستار اشد مجازات برای او شد.

به گفته او، این درویش گنابادی زمانی که در بیمارستان بستری بوده، در نزد بازپرس تهاجم عمدی به ماموران نیروی انتظامی با اتوبوس را پذیرفته و به عصبانی بودن خود نیز اعتراف کرده است. 

دراویش گنابادی روز ۳۰ بهمن، در اعتراض به محاصره خانه «نورعلی تابنده»، قطب دراویش گنابادی معروف به «مجذوب‌علیشاه» در گلستان هفتم منطقه پاسداران تهران تجمع کردند که این تجمع با دخالت نیروی انتظامی و ماموران لباس‌شخصی به خشونت کشیده شد. در این درگیری‌ها، بسیاری از دراویش مجروح و چند مامور انتظامی و لباس‌شخصی کشته شدند.  

فرهاد نوری، یکی از مدیران وب‌سایت «مجذوبان نور»، پایگاه خبری دراویش گنابادی، در مصاحبه اختصاصی با ایران اینترنشنال در روز چهارشنبه ۲ اسفند گفت که بیش از ۳هزار درویش گنابادی در سراسر ایران بازداشت شده‌اند که یک سوم آن‌ها زن هستند.  

بیش از ۸۰ نفر از فعالان مدنی و سیاسی در بیانیه‌ای که روز شنبه ۱۲ اسفند منتشر شد نسبت‌ به اعمال خشونت علیه دراویش گنابادی اعتراض کرده و  از حکومت ایران خواستند تا در برابر اعتراضات مردمی خویشتنداری نشان داده و از‌ خشونت بپرهیزد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More