شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دبیر شورای عالی فضای مجازی: ادامه فعالیت تلگرام به صلاح نیست

 

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفته است که ادامه فعالیت تلگرام در ایران «به صلاح نیست».

فیروزآبادی طی یادداشتی که روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه در «خبرآنلاین» منتشر شد نوشت: «با صراحت می‌گویم ادامه فعالیت تلگرام با وضعیت فعلی به صلاح نیست. البته مشکل ما این است که برای آن آلترناتیو نداریم و باید آلترناتیو ایجاد کنیم».

دبیرشواری عالی فضای مجازی در این یادداشت تلگرام را نوعی خبررسانی یک‌طرفه عنوان کرد که کارش «غوغاسالاری و ایجاد فتنه» است.

به گفته فیروزآبادی تندروهای داخلی با حمایت از بستن توئیتر و فیس‌بوک، به آنها کمک کرده‌اند و کانال‌های تلگرام نوعی «ترویج لمپنیسم» در کشور است.

در بخش دیگری از این یادداشت به اظهارات علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اشاره شده که درباره فیلترینگ تلگرام گفته بود راه منطقی، استفاده از ظرفیت‌های ملی پیام‌رسان‌هاست.

به گفته بروجردی زیرساخت‌ها در این زمینه به سرعت در حال آماده شدن است و عملا سال آینده سال ورود به این عرصه مهم در فضای مجازی خواهد بود.

فیلترینگ تلگرام از جمله مسائلی است که محل اختلاف برخی از مسئولان حکومتی و دولت است. از یک سو حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران می‌گوید که وزیر ارتباطات اجازه فیلترکردن تلگرام را ندارد و از سوی دیگر برخی از مقامات امنیتی و نمایندگان مجلس استفاده از تلگرام را یک مسئله امنیتی جدی می‌دانند.

چندی پیش سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفته بود که تلگرام برای درآمدزایی، اطلاعات به‌دست‌آمده از ایران در فضای مجازی را به اسرائیل و آمریکا می‌فروشد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More