شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دادستان کل کشور: موضوع «دختران خیابان انقلاب» برای ما مهم نیست

 

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و علی مطهری نایب رئیس مجلس، روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ در جمع خبرنگاران، موضوع «دختران خیابان انقلاب» را بی‌اهمیت عنوان کردند. این در حالی است که برای آزادی «دختر دوم خیابان انقلاب» وثیقه سنگین ۵۰۰ میلیون تومانی، در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، محمدجعفر منتظری در جمع خبرنگاران نسبت به اعتراض «دختران خیابان انقلاب» به حجاب اجباری واکنش نشان داد و حرکت آنها را بی‌اهمیت، جزئی و غیرقابل توجه عنوان کرد.

او ادامه داد: «در کشور ۸۰ میلیونی ایران اکثر زنان ما حجاب چادر دارند، بنابراین آن‌ها اجازه نمی دهند هدف دشمن اجرایی شود».

دادستان کل کشور حرکت «دختران خیابان انقلاب» را بچه‌گانه توصیف کرد و گفت: «افرادی که این کار را کرده‌اند بیشتر از روی نادانی و تحریک احساسات بوده است و امکان دارد این حرکت آن‌ها القائاتی از خارج کشور داشته باشد.

او افزود:‌ «انتظار ما از خانم‌ها این است که اگر اعتقادی به اسلام ندارند و مسلمان نیستند باید از قانونی که وضع شده تبعیت کنند، ضمن این‌که کسی هم حق ندارد به زندگی و حریم خصوصی افراد ورود کند».

به اعتقاد منتظری، اگر فردی بی حجاب در خیابان حاضر شود طبق قانون مرتکب جرم شده و می‌تواند تحت تعقیب قرار گیرد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران مجلس، در خصوص حرکت دختران معروف به «دختران خیابان انقلاب» گفت: «اجباری برای حجاب در ایران دیده نمی شود و زنان با هر وضعی که دوست دارند در جامعه حضور پیدا می‌کنند بنابراین اجباری در کار نیست».

او ادامه داد: «اینکه چهار نفر روسری خود را هوا ‌کنند، برای ما اتفاق مهمی نیست، اما اگر قرار است این موضوع مهم باشد بنابراین این پرسش مطرح می شود که چرا دولت نظارت کافی ندارد»؟

مطهری با بیان این‌که مشکل امروز ما حجاب نیست، تصریح کرد: «بانوان کم و بیش حجاب را رعایت می‌کنند و ما قائل به سختگیری نیستیم».

ویدا موحد معروف به «دختر خیابان انقلاب»، نخستین زنی بود که در اعتراض به حجاب اجباری روسری سفید رنگ خود را بر سر چوبی گره زد و آن را به نشانه صلح تکان داد.

این اقدام وی بازتاب بسیاری در رسانه‌های ایران و جهان داشت و به دنبال این حرکت، دختران و مردانی نیز در تهران و اصفهان به سبک مشابه، اقدام به انجام این حرکت اعتراضی کردند.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More