شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دادستان کل ایران، اعتراضات را «عملیات آمریکا، اسرائیل و عربستان» خواند

 

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور،  اعتراضات و حوادث اخیر ایران را «اجرای پروژه‌ای سه ضلعی» ذکر کرده که «از چند سال پیش توسط آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی طراحی شده است.»

منتظری که روز پنج‌شنبه ۱۴دی، در همایش «مطالبات رهبری» سخن می‌گفت، طراح اصلی تجمعات ایران را که با اعتراض به گرانی و وضعیت معیشتی مردم از مشهد شروع شد را، « مایکل دی آندریای آمریکایی»، مسئول سابق مبارزه با تروریسم در سازمان اطلاعات آمریکا دانسته و دراین زمینه گفت: «برنامه‌ریزی آن را آمریکا و هزینه‌اش را عربستان می‌دهد؛ کمپینی با موضوع گرانی و یا بازنشستگان راه انداخته‌اند و در این کمپین سلطنت‌طلبان و منافقین حضور دارند.»

وی تجمعات مردم را به دو فاز تقسیم کرده و در توضیح گفته است: «فاز اول استفاده از کمپین و گروه‌های آن‌چنانی است.»

حجت الاسلام منتظری در ادامه افزود: «مرحله دوم، مساله  خشونت و درگیری و ایجاد ناامنی و راه‌اندازی دو اتاق در اربیل و هرات در استفاده از نیروهای داعش  و ورود اسلحه و حمله مسلحانه و یک سره کردن کار در حوالی بهمن‌ماه است»

به گزارش مهر، منتظری عنوان کرد: «این‌ها می‌خواستند سال ۹۷ عملیات را شروع کنند، ولی به دلیل شرایط خاص جامعه فضایی به وجود آمد و زود شروع کردند.»

وی افزود: «از جمله نشانه آن سلب مردم از دستگاه‌های امنیتی و هدف قرار دادن سپاه و قوه قضائیه تا در مجموع بتوانند اعتماد مردم را به نظام و مراکز تصمیم‌گیری پایین بیاورند تا نظام را ساقط کنند.»

منتظری تصریح کرد: «این پروژه‌ای بود که در محاسبات انجام دادند و بلافاصله رئیس جمهور آمریکا به میدان آمد، پیام داد و بعد انگلیس و اسرائیل و کشورهای اروپایی حمایت کردند.»

دادستان جمهوری اسلامی همچنین فضای مجازی را به  «چاقوی دو لبه برنده و موثر» تشبیه کرده و ضمن اشاره به این‌که « این شبکه زندگی مردم را لجن‌مال کرده» است،‌تاکید کرد:‌ «ما به عنوان مسوول فریاد می‌زنیم باید فضای مجازی که از خارج آورده شده را بست و از شبکه اجتماعی داخلی استفاده کرد. چرا باید همه چیز خودمان را در اختیار دشمن قرار دهیم.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More