شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حوله‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مواد رادیو اکتیو آلوده بوده است

 

در سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، فرزندان او از ارجاع دوباره پرونده مرگ او به شورای عالی امنیت ملی خبر دادند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۹۵ در سن ۸۲ سالگی در تهران درگذشت.
فاطمه هاشمی، فرزند رییس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالگرد مرگ پدر به اعتماد آنلاین گفت:  حوله‌ای که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را با آن به بیمارستان بردند به رادیواکتیو آلوده بوده است.

پیش از این فائزه هاشمی، دختر دیگر  او نیز اعلام کرده بود که فاطمه، خواهرش و عفت مرعشی، مادرش به مواد رادیواکتیو آلوده هستند. او معتقد است که چون جواب آزمایش‌ها را ندارند نمی‌توانند برای درمان به پزشک مراجعه کنند. فائزه‌هاشمی درباره این مساله توضیح داد که براساس گزارش منتشر شده ازسوی  شواری عالی امنیت ملی مبنی بر آلوده بودن بدن برخی از اعضای خانواده به رادیو اکتیو، از شورای امنیت خواسته شد که حداقل برای معالجه، اطلاعاتی به آنها داده شود تا بتوانند به متخصص مراجعه کنند.

به گفته فائزه هاشمی، برای درمان، نیاز به یک سری آزمایش‌های خاص هست که هر جایی آن را انجام نمی‌دهند و بیشتر هم مکان‌های امنیتی این آزمایش‌ها را انجام می‌دهند و به همین خاطرهیچ اقدامی تا کنون انجام نداده‌اند.
او یادآوری کرد که وجود رادیو اکتیو در بدن او و مادرش با پیگیری شورای عالی امنیت ملی و با آزمایش در یک مرکز ویژه انجام شده است.
چند روز پیش نیز یاسر هاشمی، فرزند دیگر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، از ارجاع دوباره پرونده پدرش به شورای عالی امنیت ملی خبر داده بود. وی به رسانه‌ها گفته بود که پرونده بسته شده مرگ پدرش به درخواست حسن روحانی، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی در این نهاد کشور گشوده شده است.
محسن هاشمی، که ریاست شورای شهر تهران را بر عهده دارد، قرار است برای رؤیت پرونده مرگ آیت‌الله هاشمی به محل شورای عالی امنیت ملی برود.
 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More