شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله یک لباس شخصی به دختر معترض به حجاب اجباری

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ایران، یک لباس شخصی به دختر معترض به حجاب اجباری حمله کرد که منجر به شکستگی دست او شد.

به گفته شاهدان عینی «همراز صادقی» روز شنبه پنجم اسفندماه با در دست داشتن روسری سفید در تقاطع خیابان‌های سمیه و سپهبد قرنی با حمله‌ی فرد لباس شخصی از روی جعبه تقسیم مخابرات به پایین پرتاب شد و دست او شکست.

در حال حاضر همراز صادقی در بازداشت است و تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت این دختر معترض به حجاب اجباری در دست نیست.

برخورد خشونت‌آمیز اخیر ماموران نیروی انتظامی با دختران معترض به حجاب اجباری در چند روز گذشته در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی و نیز شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده و با واکنش نهادهای حقوق‌بشری و افکار عمومی جهان مواجه شده است.

چندی پیش نیز مریم شریعتمداری، یکی از دختران خیابان انقلاب، حین اعتراض توسط یک مامور نیروی انتظامی از روی يک جعبه مخابراتی به پايين پرت شد و زانویش آسيب ديد. اکنون این دختر معترض به حجاب اجباری به همراه مادر خود در بازداشت است.

پلیس تهران در واکنش به ویدئوی منتشر شده از برخورد مامور نیروی انتظامی با دختر معترض به حجاب اجباری، اعلام کرد حاضر شدن در انظار عمومی مشمول قانون تعزیرات است و بین یک تا ۱۰ سال حبس دارد.

شاپرک شجری‌زاده، دیگر دختر خیابان انقلاب است که پنجشنبه گذشته بازداشت‌ شد و نسرين ستوده وکالت او را برعهده گرفت.

اعتراض به حجاب اجباری در ایران، از ششم دی‌ماه ۹۶، با ایستادن دختری به‌نام ویدا موحد بر روی یک جعبه تقسیم مخابراتی در خیابان انقلاب آغاز شد. او که با در دست داشتن چوبی که روسری سفیدش را بر سر آن بسته بود و تکان می‌داد، اعتراض خود را به نمایش گذاشته بود، «دختر خیابان انقلاب» نام گرفت. پس از آن، حرکات اعتراضی مشابه همچنان ادامه دارد و به نقاط دیگر شهر تهران و دیگر شهرهای ایران نیز گسترش پیدا کرده است.

 

 

  • برخورد خشن با اعتراضات مدنی

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود ضمن انتقاد برخورد خشن نیروی انتظامی با اعتراضات مدنی را محکوم کرد.
خانم مولاوردی در پیام خود نوشته توسل به زور و خشونت در برخورد با اعتراضات مدنی توسط هر کس و در هر حالت و در هر زمان و‌ مکان محکوم است. 

 

 

به گزارش خبرگزاری ایرنا، همچنین سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور، نیز گفته است که هیچ ماموری نمی‌تواند خلاف قانون با معترضان برخورد کند.
 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More