شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله به خودروی ظریف در دانشگاه امیرکبیر

 

 

پس از پایان سخنرانی محمد جواد ظریف،  وزیر خارجه ایران در دانشگاه امیر کبیر، گروهی از افراد که  گفته شده از «عوامل نزدیک به انجمن مستقل و بسیج دانشجویی» بوده‌اند به اتومبیل او حمله کرده‌اند.

جامعه نو در گزارشی، ضمن اعلام این خبر به نقل از صفحه توئیتری یکی از دانشجویان نوشته است که «عوامل نزدیک به انجمن مستقل و بسیج دانشجویی با حرمت‌شکنی با مشت و لگد به خودرو وزیر آسیب رسانده اند. حملات سازمان یافته در روزهای حساس تصمیم گیری ترامپ درباره برجام نسبت به ظریف به شکل قابل توجهی افزایش داشته است».

محمدجواد ظریف، امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، در سخنرانی خود در دانشگاه امیرکبیر با انتقاد از برخی رسانه‌ها گفت: «نباید اعتماد به نفس مردم را هر روز توسط برخی از رسانه‌ها نابود کنیم. باید به مردم امید و اعتماد بدهیم. دونالد ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی بارها تاکید کرد، اولین کارش این است که برجام را نابود کند ولی اکنون دو سال است که نتوانسته این کار را بکند».

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود، در واکنش به سخنان  نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران و ادعاهای او گفت: «نتانیاهو تئاتر مسخره‌ای را اجرا کرد و آمریکایی‌ها نیز تاکنون هر نوع تئاتر مسخره‌ای که می‌توانستند اجرا کنند، اجرا کردند ولی تاکنون نتوانستند کاری را انجام دهند.»

بر داساس این گزارش،‌ ظریف با بیان اینکه« این مردم هستند که آینده را تعیین می‌کنند»، افزود: «چرا به مردم می‌گویید کدام دیوانه‌ای است که بیاید در ایران سرمایه‌گذاری کند؟ چرا زمینه فرار سرمایه از کشور را فراهم می‌کنید؟ چرا به مردم عزت نفس نمی‌دهید؟ این دعواهای سیاسی داخلی چه فایده و چه ارزشی دارد جز ضعف اعصاب و فشار، چرا عده‌ای به خاطر آن منافع ملی را زیر پا می‌گذارند؟»

محمدجواد ظریف بعدازظهر روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت، به دعوت دانشگاه امیرکبیر برای شرکت در مراسم تقدیر از اساتید دانشگاه، در تالار اجتماعات این دانشگاه حضور پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، حضور ظریف در دانشگاه امیرکبیر با حاشیه‌هایی همراه بود.

بر اساس این گزارش، تعدادی از دانشجویان در هنگام ورود ظریف به دانشگاه، در جلوی ساختمان تالار اجتماعات این دانشگاه تابلو نوشته‌هایی در دست داشتند و بعضا به« سیاست‌های دستگاه دیپلماسی کشور در ارتباط با مسائل منطقه و برجام »انتقاداتی را مطرح کرده بودند.

این دانشجویان در تابلو نوشته‌های خود نوشته بودند «روزه سکوت خود را نسبت به فلسطین بشکنید»، «مردم یمن یادتان هست؟»، «کوتاه آمدن مساوی است با گستاخی آمریکا».

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More