شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حضور چهره‌های شاخص جریان اصلاح طلبی برای شورای شهر تهران

یک رسانه نزدیک به اصلاح طلبان ایران از نهایی شدن بخشی از لیست این جریان برای انتخابات شورای شهر تهران خبر داد.

وب سایت ۹ صبح از محسن هاشمی ، احمد مسجد جامعی،  نقویان، محمد حقانی ، غلامرضا انصاری، ولی‌الله شجاع پوریان، محسن سرخو ، احمد حکیمی‌پور،محمد مهدی تندگویان،مرتضی الویری، شهربانو امانی، فاطمه راکعی، سید محمود میرلوحی، سید حسن رسولی، علی صوفی، محمدجواد حق‌شناس و مجید فراهانی به عنوان ۱۷ نفری نام برده که حضور آنان در فهرست کاندیداهای اضلاح طلبان قطعی شده است.

روحانی

 

 

در همین حال خبرهایی از حضور مشخص تعدادی از جوانان اصلاح طلب نیز مطرح شده است. از سعید اله بهداشتی،  مهدی نادمی، فائزه دولتی ، یاشار سلطانی، سجاد سالک، مهدی فرنیان و حسین نقاشی به عنوان دیگر حاظران در این فهرست نام برده شده است. پیش از این علی صوفی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از سهمیه ۵۰ درصدی لیست این جبهه به جوانان گفته بود.

گفته می شود چند چهره فرهنگی و ورزشی و همچنین تعداد بیشتری از زنان اصلاح طلب به لیست نهایی اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران اضافه خواهد شد.

جریان های نزدیک به جبهه اصلاح طلبان از برنامه جدی این گروه برای عنوان کردن محسن هاشمی, مدیر عامل سابق مترو تهران به عنوان گزینه این جریان برای تصدی شهرداری تهران خبر می دهند. هاشمی پیش از این یکبار در شورای شهر خود را به عنوان رقیب قالیباف معرفی کرده بود که با رای الهه راستگو از چهره های حاضر در لیست اصلاح طلبان در شورای چهارم شهر تهران و تغییر رای افرادی همچون حسین رضازاده نتوانست به ساختمان بهشت و دفتر شهردار تهران راه پیدا کند. بر همین اساس جبهه اصلاح طلبان در این دوره به روی انتخاب چهره های حاضر در لیست نهایی خود حساسیت بیشتری را نشان می دهند.

 

کمپین انصراف

همزمان ۱۳  نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در نامه ای سرگشاده در راستای رسیدن به «لیست واحد» برای انتخابات شورای شهر تهران خواستار پیوستن به «کمپین انصراف» بپیوندند. نیروهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس دهم با اجماع بر لیست واحد به موفقیت های زیادی منجمله پیروزی تمام کاندیداهای این لیست در شهر تهران شدند. در همین حال شورای عالی اصلاح طلبان که ریاست آنرا محمدرضا عارف بر عهده دارد ۲۰ فروردین جلسه ای را برای بررسی و نهایی کردن لیست واحد تشکیل جلسه خواهد داد.

«شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» دیگر نهاد مشورتی اصلاح طلبان که ریاست دوره ای  آنرا را محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بر عهده دارد بر عدم ارائه لیست مستقل از سوی این نهاد خبر داده است. صادقی در نامه ای سرگشاده تاکید کرده است که «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» در هماهنگی با «شورای عالی اصلاحات» خواهد بود و بر همین اساس نیز در انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت خواهد کرد.

آذر منصوری عضو شورای مشورتی سید محمد خاتمی و  عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت نیز با اشاره به موضوع لیست واحد اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای شهر و روستا اما تاکید کرده است که «پیروزى آقای روحانی در این انتخابات برای ما اولویت دارد.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More