شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حجتی وزیر جهاد کشاورزی ماند

 

درپی شمارش آرای نمایندگان مجلس در پایان جلسه استیضاح محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، استیضاح رأی نیاورد و حجتی، در مقام وزیر کشاورزی، ابقا شد.

نمایندگان مجلس با  ۱۰۵رأی موافق ، ۱۱۷رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ رأی، بار دیگر به محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم، رأی اعتماد دادند.

جلسه علنی صبح چهارشنبه ۲۳ اسفندماه، در مجلس شورای اسلامی، به استیضاح محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی اختصاص داشت. این جلسه به ریاست علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه صبح، با حضور ۲۳۳ نفر از نمایندگان مجلس آغاز شد.  

در این جلسه، ابتدا تعدادی از موافقان استیضاح صحبت کردند و سپس، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، به دفاع از عملکرد خود پرداخت.

 

  • در فصل برداشت، برنج وارد نکرده‌ایم

حجتی ضمن تصریح بر این‌که متأسفانه برنج خارجی، بیش از رویه و حد خود، افزایش قیمت پیدا کرده است، افزود: «در فصل برداشت، برنج وارد نکرده‌ایم».

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به گفته برخی‌ها مبنی بر این‌که زمین ۲۰هکتاری در منطقه به کارکنان داده شده است، گفت: «چه زمانی این اقدام صورت گرفته است؟ این زمین‌ها سال ۶۹ واگذار شده است؛ چه فرمایشی است که نمایندگان مجلس دارند».

حجتی در خصوص وجود شرکت‌های بلندپایه، گفت: «ما که تشکیلات مشخصی داریم؛ در ارتباط با شرکت بلندپایه باید بگویم، بنده قبل از این کار، ۸ سال در شرکت ساختمانی کار می‌کردم و بعد از دعوت‌شدن به دولت، دیگر آن‌جا نیستم».

او افزود: «هیچ زمان دنبال این نبودم که به من مسؤولیت دهند؛ اما وقتی مسؤولیتی بر گردن من گذاشتند، هیچ زمان چیزی کم نگذاشتم و از همه‌چیزم گذشت کردم».

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش، اعلام کرد که در بحث میگو خیلی خطا داشتیم، اما میزان تولید از ۱۲هزار تن در سال ۹۲به ۳۲هزار تن در سال ۹۶رسیده است.

او در خصوص صادرات پسته نیز گفت که میزان تولید پسته در سال ۹۲، حدود ۱۲۱هزار تن بوده است که این رقم در سال ۹۵، به حدود ۱۳۸هزار تن رسیده است و امسال نیز ارزش اعتباری صادرات پسته نیز از یک‌میلیارد و ۱۰۰میلیون دلار گذشته است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: «در محصولات آبزی، امروز توانسته‌ایم به کشورهای آسیایی و همچنین روسیه، توانسته‌ایم صادرات داشته باشیم».

او با بیان این‌که یارانه‌های فوق‌العاده کلانی به بخش کشاورزی تخصیص داده شده است، گفت که برای پایداری کشاورزی و امیدواری کشاورزان، باید صندوق بیمه محصولات کشاورزی تقویت شود.

 

  • سالانه ۱۱هزار میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت که به کشاورزان ما، به‌خاطر حوادث و گرفتاری، سالانه ۱۰تا ۱۱هزار میلیارد تومان خسارت وارد می‌شود و بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد، پوشش بیمه‌ای وجود ندارد و این پوشش، باید به ۱۰۰درصد برسد.

حجتی با تأکید بر این‌که زنجیره تولید باید توسط خود تشکل‌های تولیدی، از مزرعه تا سفر ایجاد شود، گفت: «بارها تأکید کرده‌ام که این کار بلندمدت و میان‌مدت است و در دنیا نیز به همین شکل انجام می‌شود».

 

  • تولیدکننده شیر هلندی، دغدغه فروش و قیمت ندارند

حجتی با ذکر مثالی درخصوص فروش محصولات در کشور هلند، گفت که شیر هلندی، توسط تعاونی جمع آوری می شود و تولیدکننده دغدغه قیمت و فروش را ندارد و محصولات آن‌ها باانصاف خریداری می‌شود.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More