شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حامیان احمدی‌نژاد به رهبر ایران: وضع امروز نظام دیگر مظهر اراده‌ عمومی ملت نیست

 

سیصد نفر از حامیان محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران، در نامه‌ای شدید اللحن خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، نگرانی‌های خود را از وضع موجود در خصوص «شرایط کلان امروز جمهوری اسلامی» یادآور شدند و  تاکید کردند که وضع امروز نظام را دیگر نمی‌توان مظهر اراده‌ عمومی ملتِ ایران دانست.

روز پنجشنبه ۱۶ فروردین، ۳۰۰ نفر از «اعضای تشکل‌های انقلابی و فعالان دانشگاهی و حوزوی» در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی ایران ضمن انتقاد نسبت به وضع موجود کشور گفتند که در فضای «به اصطلاح حزب‌اللهی» اثرات ناامیدی نسبت به آینده قابل مشاهده است.

محمد یلماز مسئول بسیج سابق دانشگاه امیرکبیر، حسین اسماعیلی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، محمدحسین بادامچی فعال سابق بسیج دانشگاه شریف، احمد خورشیدی از مسئولان ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶، حامد رحمانیان مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان، مصطفی پورخسروانی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حجت الاسلام علی اکبر بهرامی استاد حوزه و دانشگاه، صادق آقاجری دبیر سیاسی سابق دفتر تحکیم وحدت، فرشته بتوئی مسئول سابق واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و مهرداد اشتری فرمانده سابق پایگاه شهید باهنر بسیج دانشجویی پیام نور زنجان برخی از امضاکنندگان این نامه هستند.    

این گروه از فعالان در نامه خود با اشاره به بشارت انقلاب ایران مبنی بر «برپایی حکومتی با بنیان‌هایی در قلب توده‌های مردم»، می‌نویسند:«در صورت تداوم روال فعلی، نظام جمهوری اسلامی که با خون پاک صدها هزار شهید بنا گردیده و قرار بود الگویی برای ملت‌ها باشد، به تجربه‌ای ناموفق برای آیندگان تبدیل گردد».

این گروه از حامیان احمدی‌نژاد، در نامه خود خطاب به رهبر ایران همچنین ضمن اشاره به فاصله وضع موجود با آن‌چه «قرار بود باشد»، می‌افزایند که عدالت، آزادی، مردم‌سالاری و حتی بعضاً استقلال، امروز در کشور در وضع ناشایستی به سر می‌برند.

آنان با ذکر نارسایی‌هایی همچون «شکل‌گیری ساختارهای غیررسمی و غیرانتخابی موازی»، مهندسی انتخابات‌ها و کاهش نقش دولت می‌نویسند که وضع امروز نظام دیگر  مظهر اراده‌ عمومی ملت نیست.

نویسندگان این نامه با انتقاد از قوه‌ قضائیه‌، می‌گویند که این قوه «خود به کانونِ تحمیلِ ظلم و اجحاف به مردم تبدیل شده است». آنان همچنین «تسلط باندهای قدرت و ثروت بر شورای نگهبان‌»، را باعث تبدیل شدن این نهاد به «مانعی برای انتخاب افرادِ شایسته‌ مستقلِ موردِ نظرِ مردم» می‌دانند.

این فعالان همچنین با انتقاد از دستگاه‌های امنیتی‌ و بسیج در برخورد با موضوع امنیت، می‌نویسند که آن‌ها بیشتر در خدمت «صیانت از امنیت و ثبات و قدرتِ برخی حاکمان و جناح‌های قدرت» هستند.   

در پایان این نامه، نویسندگان با انتقاد از «حذف محمود احمدی نژاد» از صحنه‌ی سیاسی کشور «به هر طریق ممکن»، می‌گویند که پسوند «دینی» و «اسلامی» نظام اکنون خود به «عاملِ اصلیِ تبعیض و برتری، و نقدناپذیری و ایجاد حاشیه‌ امن برای مسئولین تبدیل شده است».

هنوز دفتر رهبر جمهوری اسلامی یا هیچ نهاد دیگری به این نامه واکنشی نشان نداده است.

 

گفتگو با میثم بادامچی در این باره :

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More