شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حاجی زاده: هیچ قدرتی قادر به متوقف کردن ما نیست

 

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران روز دوشنبه ۲۴مهر، گفت: "اگر دور تا دور ما را حصار بکشند تولید موشک ما متوقف نمی‌شود زیرا بر صنعت داخلی متکی است، هیچ قدرتی قادر به متوقف کردن ما نیست".
به گزارش خبرگزاری مهر، وی در دومین کنگره شهدای دانشجوی استان قم در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: "سپاه پاسداران به دشمنان اعتماد ندارد و قدرت خود را روز به روز افزایش خواهد داد و حصار بزرگ امنیتی را برای کشور ایجاد خواهد کرد."

علیرغم این‌که‌ فعالیت‌های موشکی ایران مورد انتقاد شدید آمریکا و اتحادیه اروپا قراردارد، مقام‌های جمهوری اسلامی همواره بر ادامه‌ی آزمایش‌های موشکی تاکید کرده و گفته‌اند فعالیت‌های موشکی ایران ناقض برجام نیست.

پیشتر نیز علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی‌امنیت ملی گفته بود که تمامی فعالیت‌های موشکی ایران، درچارچوب برنامه‌های دفاعی و بازدارندگی است و با قدرت ادامه خواهد یافت.

دولت آمریکا فعالیت‌های موشکی ایران را نقض روح برجام و برخلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل می‌داند. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که پس از توافق برجام صادر شد، از ایران می‌خواهد که از توسعه موشک‌های بالیستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای داشته باشند، خودداری کند. تهران می‌‌گوید موشک‌های تولیدی‌اش قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را نداشته و فعالیت‌های موشکی‌اش ناقض قعطنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست.

 

  • ضرورت اشراف بر مقوله دشمن‌شناسی

حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌ موضوع که برخورد با دشمن صرفاً به نیروی نظامی کشور منحصر نیست، گفت: "امروز بیش از هر روز دیگری، نیازمند اشراف به مسائل مرتبط به دشمن شناسی هستیم." وی تصریح کرد: "حوزه جنگ اقتصادی اولین حوزه‌ای است که دشمنان ما را تهدید می‌کنند؛ حوزه دیگر، عرصه عملیات روانی است؛ با گسترش و توسعه و بالارفتن ضریب نفوذ رسانه‌ها و فضای مجازی، ابزار مناسبی در اختیار دشمن قرار گرفته است که با عملیات روانی به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند." وی عرصه سوم در تقابل با دشمن را مقابله با پیشرفت‌های ایران خواند و گفت: "دشمن سال‌ها در عرصه به خطر انداختن امنیت کشور تلاش کرده‌، ولی در این سه عرصه تلاش گسترده‌ای دارند.»

 

  • دشمنی آمریکا استراتژیک و راهبردی است

حاجی‌زاده در ادامه سخنانش تصریح کرد: "دشمنی آمریکا یک مساله استراتژیک و راهبردی است و تغییر پذیر نیست؛ رنگ و لعاب و روش‌ها و تاکتیک‌ها تغییر می‌کند ولی استراتژی دشمنی، تغییر پذیر نیست. وی افزود: "آمریکا می‌خواهد ملت‌ها را زیر سیطره خود قرار دهد؛ شیوه جدید آمریکا، شیوه دیوانه‌وار است و برای اجرای این سیاست باید شخصی مثل ترامپ روی کار بیاید."
فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران در ادامه گفت: "ترامپ خود را به دیوانگی زده است، زیرا تاکتیک اصلی آن‌ها تاکتیک امتیازگیری با روش جدید است، برخی از مسئولین بیان می‌کنند که ترامپ دیوانه است ولی کسانی که پشت پرده پنهان حکومت رژیم آمریکا هستند می‌دانند که چه می‌کنند. ترامپ مدعی حمله به کره شمالی بود، ولی امروزه دم از مذاکره می‌زند، سخنان وی امروز با سخنان دوره کاندیداتوری بسیار متفاوت است."

 

  • مگر می‌شود با کمک آمریکا و غرب اقتصاد خود را متحول کنیم

فرمانده هوا فضای سپاه در بخشی دیگر از سخنانش به‌طور تلویحی از تعامل با غرب برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور انتقاد کرد و گفت: "اگر دشمن شناسی درستی داشته باشیم به دنبال تحول اقتصادی با محوریت غرب نمی‌رویم؛ مگر می‌شود با کمک آمریکا و غرب اقتصاد خود را متحول کنیم؛ باید دشمن شناسی و بصیرت قوی داشته باشیم.»
 

 

  • آمریکا به‌دنبال حفظ پوسته‌ی برجام و تهی کردن هسته‌ی آن است

امیرعلی حاجی‌زاده در ادامه سخنانش به برجام هم اشاره کرد و گفت: "آمریکا با سروصدا و ایجاد عملیات وسیع رسانه‌ای به دنبال خروج از برجام نیست، بلکه استراتژی آن‌ها حفظ پوسته برجام و تهی کردن هسته آن است. اگر واکنش‌ها اثرگذار نباشد، [طرف مقابل] نه تنها به تعهدات وسیع باقی مانده عمل نخواهند کرد، بلکه مسائل ناچیزی که به ما داده اند را نیز پس خواهند گرفت."
وی گفت: "در دوره مذاکرات برجام، تقسیم وظایفی ایفا کردند، اسراییل نقش پلیس بد و آمریکا نقش پلیس خوب را داشت. در رویکرد جدید،قرار است آمریکا، نقش پلیس بد و اروپا به رهبری فرانسه، نقش پلیس خوب را ایفا کند."
 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More