شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جوادی‌حصار: صدا و سیما باید زیر نظر سه قوه مدیریت شود

 

محمدصادق جوادی‌حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری تاکید کرده که یکی از برنامه‌های دولت دوازدهم باید این باشد که به همراه مجلس بتواند قوه قضاییه را هم مجاب کند تا صداوسیما زیر نظر سه قوه مدیریت شود. این فعال سیاسی افزوده: «صداوسیما باید منعکس‌کننده نظرات اکثریت مردم باشد و نه یک گروه چند نفری.»
 

  • نمی‌توان نقش خاتمی، خمینی و هاشمی را در رای‌آوری روحانی نادیده گرفت

جوادی حصار در گفتگو با خبرگزاری ایلنا،  یکی از عمده‌ترین دلایل شکست اصولگرایان را وحدت اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان دانست و تاکید کرد: رهبران سیاسی در رأی گسترده به آقای روحانی نقش قاطعی داشتند. نمی‌توان نقش محمد خاتمی، حسن خمینی و علی‌اکبر ناطق‌نوری و همچنین نقش معنوی هاشمی رفسنجانی را نادیده گرفت.

او افزود: نقش آقای خاتمی در انتخابات اخیر آنقدر بالا بود که یکی از چهره‌های مطرح اصولگرا گفت: نگویید انتخابات بلکه بگویید انتصابات آقای خاتمی. این انتخابات انتصابات نبود بلکه مسیرگشایی و راهنمایی مردم توسط آقای خاتمی به سمت و سوی یک انتخابات آگاهانه بود.
 

  • در هر انتخابات آزادانه جریان اصلاحات برنده خواهد بود

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در هر انتخابات آزادانه و آگاهانه بی‌تردید جریان اصلاحات برنده انتخابات خواهد بود زیرا رأی مردم به رشد، توسعه و اعتدال است و نه افراطی‌گری و خشونت.
جوادی حصار افزود: مردم ایران با رأی گسترده‌شان به آقای روحانی گفتند ما به ایشان اعتماد داریم و می‌خواهیم مسیر کنونی را ادامه بدهیم.

 

  • مردم فریفته وعده‌های دروغین معیشتی نشدند

او با اشاره به وعده‌های انتخاباتی برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: پیام دیگر رأی قاطع به آقای روحانی این است که هرچند مردم دارای مشکلاتی هستند اما به چنان هوشمندی، دقت‌نظر و آینده‌نگری‌ رسیده‌اند که نمی‌توان آنها را با وعده‌های دروغین معیشتی فریفت.
وعده‌هایی مانند ایجاد پنج میلیون شغل و سه برابر شدن یارانه‌ها موجب نشد تا مردم از آقای روحانی مایوس شوند. همچنین طرف مقابل اخبار نادرستی همچون مساله طرح ۲۰۳۰ را مطرح کرد که همین مساله به تنهایی می‌توانست یک کمپین را با شکست روبه‌رو کند.
 

  • وزارت کشور دولت دوازدهم همسو با رای مردم و برنامه‌های دولت باشد

جوادی حصار در رابطه با اولویت‌های دولت دوازدهم با اشاره به اینکه پاشنه آشیل دولت یازدهم در چهار سال گذشته، وزارت کشور بود گفت: «وزارت کشور و مدیران استانی آن در دولت یازدهم همسویی و هماهنگی لازم را با رای مردم و برنامه‌های دولت نداشتند. ضروری است وزارت کشور دولت دوازدهم همسو با برنامه‌های دولت باشد».
 

  • دولت از ظرفیت‌های زنان به نحو شایسته‌تری استفاده کند

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره کابینه دولت دوازدهم هم گفت:« یکی از مهمترین اقدامات دولت دوازدهم باید چابک‌سازی و جوان‌گرایی باشد. در این راستا، ضروری است که دولت از ظرفیت‌های زنان به نحو نیکوتر و شایسته‌تری استفاده کند».

 

  • باید آزادی پس از بیان هم داشته باشیم

جوادی‌حصار با اشاره به اینکه آقای روحانی در مبارزات انتخاباتی مسیر دولت دوازدهم را «آزادی» خواند، افزود: «بسط آزادی در کشور نیازمند ابزارهایی است و باید زیرساخت‌های آن آماده شود. ما نباید فقط برای بیان آزادی داشته باشیم بلکه ما باید آزادی پس از بیان هم داشته باشیم».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More